arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۴۰۴
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۱ - ۱۱ تير ۱۳۹۱

از طریق عینک گوگل؛ دیگر مى توان فقط با ديدن نوک دماغ، آينده نگرى کرد!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شرکت گوگل بازاريابى براى نوعى عينک ابتکارى را آغاز کرده است که در آن هم دوربين فيلمبردارى هست و هم امکان اتصال به شبکه اينترنت. به عبارت ديگر، حالا مى توان فقط با ديدن نوک دماغ، آينده نگرى کرد و با حساب و کتاب دقيق مسايل را ارزيابى نمود.

به گزارش انتخاب، گوگل اين "ابتکار" را که هنوز نمى توان اسمش را "کالا" گذاشت، در سانفرانسيسکو به نمايش گذاشت. کارشناسان مى گويند که تا دو سال ديگر بايد منتظر بود تا چنين "کالايى" به بازار بيايد و در دسترس علاقه مندان قرار گيرد.

مسئولان شرکت گوگل در همايش سالانه "دستاوردهاى الکترونيک" در سانفرانسيسکو طرح راه اندازى فناورى ابتکارى خود را براى کارشناسان توضيح دادند.

در همين همايش چند چترباز براى ارايه کارآيى محصول جديد گوگل، هنگام فرود آمدن به سوى زمين به تصوير بردارى با عينک هاى جديد اين شرکت پرداختند.

جالب آنکه تصاوير گرفته شده از بالا، به طور مستقيم براى علاقه مندان حاضر در همايش، به نمايش در مى آمد. تا اينکه اين افراد بالاى پشت بام سالن همايش فرود آمدند.

حاضران موجود در همايش نمونه هاى عينک را که "اکسپلورر" ناميده شده است، مشاهده کردند. اين محصول را مجموعه "گوگل گلاس" توليد و ارايه کرده است.

گفته مى شود که بهاى هر عينک اکسپلورر 1500 دلار خواهد بود. شرکت سازنده مى گويد که محصول خود را در سطح محدودى در آغاز سال 2013 ارايه خواهد کرد، و يک سال بعد، نسخه عمومى تر آن را در اختيار همگان قرار خواهد داد.

عينک هاى ساخت گوگل گلاس داراى يک دوربين فشرده و يک ميکروفن است و با سيستم "واى فاى" يا بلوتوث قابليت اتصال به شبکه اينترنت را نيز دارد.

شيشه هاى کوچکى که بر روى شيشه هاى عينک نصب شده اند، مى توانند پيام هاى الکترونيکى کوتاه را نشان دهند. کارشناسان گوگل مى گويند که بر روى "ابتکار" خويش کار بيشترى خواهند کرد، تا حد اعلاى فناورى ممکن را در آن به کار گيرند.
نظرات بینندگان