arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۴۰۷
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۱ - ۱۱ تير ۱۳۹۱

بلر: دلم براي نخست‌وزيري تنگ شده

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا به نقل از روزنامه ديلي ميل نوشت: توني بلر براي دومين بار در يك هفته از تمايل خود براي بازگشت به خط مقدم دنياي سياست خبر داد.

توني بلر، نخست‌وزير سابق انگليس كه سال 2007 پس از 10 سال نخست‌وزيري اين پست را ترك كرد، اظهار داشت، دلش براي نخست‌وزير تنگ شده و همينطور مشتاق است كه يك پست بين‌المللي نظير رياست اتحاديه اروپا و يا بانك جهاني را به دست آورد.

بلر تصريح كرد اگر به وي تصدي پست‌هاي رياست اتحاديه اروپا و يا بانك‌ جهاني پيشنهاد شود آن را بررسي خواهد كرد.

بلر عنوان داشت، تجربه‌اي كه از فعاليت‌هاي تجاري و مشاوره‌اي پس از ترك قدرت به دست آورده وي را فردي مناسب براي بازگشت به قدرت ساخته است.

گفته شده كه توني بلر طي فعاليت‌هاي مشاوره‌اي خود در سال گذشته 20 ميليون پوند به دست آورده است.

بلر در مصاحبه‌اي به مجله فايننشيال تايمز، گفت: احساس مي‌كنم اكنون حرفي براي گفتن دارم. اگر مردم بخواهند گوش دهند بسيار خوب است و اگر هم نخواهند اين انتخاب آن‌هاست.

وي گفت: مي‌خواهم تاكيد كنم كه جهان پيرامون ما تا چه ميزان با سرعت در حال تغيير است و چقدر خطرناك است كه ما تصور كنيم مي‌توانيم بي‌تفاوت بمانيم.

اين اظهارنظرهاي بلر دو روز پس از آن ايراد شد كه وي در مصاحبه‌اي ديگر اذعان كرد، خواهان به دست آوردن مجدد پست نخست‌وزيري است.

وي روز پنجشنبه در مصاحبه‌اي به نشريه ايوينيگ استاندارد گفت، وي اكنون مي‌تواند نخست‌وزير بهتري به نسبت زماني كه قدرت را در دست داشت، باشد.

بلر تاكيد كرد: در پنج سال گذشته چيزهاي جديد زيادي فراگرفته‌ام و اكنون بسياري از مسائل جهان را درك مي‌كنم.

بلر افزود: يكي از حسرت‌هاي من اين است كه آنچه كه من در پنج سال گذشته ياد گرفته‌ام مي‌توانست در دوران نخست‌وزيري بسيار برايم مفيد باشد زيرا وقتي كه شما ببينيد جهان چطور در حال تحول است تصور درست‌تري از برخي مسائلي كه كشور با آن‌ها دست به گريبان است خواهيد داشت.

توني بلر در پاسخ به سوالي در خصوص اين كه آيا مجددا نخست‌وزيري را قبول مي‌كند، گفت: بله مطمئنا اما چنين اتفاقي محتمل نيست.

توني بلر عنوان داشت، گوردون براون، با رها كردن سياست‌هاي حزب كارگر جديد كه موجب شدند وي سه بار برگزيده شود، حزب كارگر را به شكست خوردن محكوم كرد.

از سوي ديگر، گزارش شده كه تولي بلر در سال گذشته ميلادي از فعاليت‌هاي مشاوره‌اي با صاحب منصبان تجاري و دولت‌هاي خارجي 20 ميليون پوند درآمد داشته است.

درآمد توني بلر پس از ترك پست نخست‌وزيري در ابهام بود اما رقم جديد درآمد وي در جريان مصاحبه با نشريه فايننشيال تايمز افشا شده است.

توني بلر تاكيد كرد، اين پول مجددا در فعاليت‌هاي انسان‌دوستانه وي سرمايه‌گذاري شده است.

اطلاع پيدا كردن از امور مالي توني بلر دشوار است زيرا شبكه‌اي از شركت‌ها و شراكت‌ها به وي اجازه مي‌دهند از انتشار پيدا كردن كامل ميزان درآمدهايش خودداري كند.
نظرات بینندگان