arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۴۰۸۲
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۲۲ - ۱۲ تير ۱۴۰۱

نماینده مجلس: طرح تشکیل وزارت بازرگانی دوباره در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح تشکیل وزارت بازرگانی که پیش از این در مجلس مورد بررسی و تصویب قرار گرفته بود، مجددا در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح تشکیل وزارت بازرگانی که پیش از این در مجلس مورد بررسی و تصویب قرار گرفته بود، مجددا در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت.

ولی اسماعیلی در خصوص ساز و کار تشکیل وزارت بازرگانی اظهار داشت: برای تشکیل وزارت بازرگانی طرح مجلس که در دوره قبل تصویب شده بود، مجددا مورد بررسی و تصویب قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه دولت برای تشکیل وزارت بازرگانی لایحه‌ای به مجلس نخواهد داد، گفت: بر سر این موضوع بین مجلس و دولت توافق شفاهی حاصل شده است و دولت در نامه‌ای به شماره ثبت ۳۳ موافقت خود را با طرح مجلس برای تشکیل وزارت بازرگانی اعلام کرد.

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: دولت در نامه خود بار مالی طرح تشکیل وزارت بازرگانی را پذیرفت و بر این اساس ایراد اصل ۷۵ قانون اساسی به این طرح رفع شد.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: در حال حاضر طرح تشکیل وزارت بازرگانی دو ایراد و مغایرت با اصول ۸۵ و ۱۳۳ قانون اساسی دارد که در مورد شرح وظایف و تعیین ساختار وزارتخانه است که ما طی نامه‌ای از وزارتخانه‌های جهاد و صمت خواستیم تا شرح وظایف و تعیین ساختار وزارتخانه جدید را به اعلام کنند تا به طرح مجلس پیوست شود.

وی افزود: با رفع ایرادات شورای نگهبان طرح تشکیل وزارت بازرگانی برای رسیدگی در دستور کار صحن مجلس قرار خواهد گرفت و با توجه به اینکه طرح اعاده شده از سوی شورای نگهبان است خارج از نوبت مورد بررسی قرار می گیرد.

دولت در خصوص وزارت بازرگانی لایحه نداشته است
دستیار ویژه معاون اول رئیس‌جمهور هم با اعلام این که دولت در خصوص وزارت بازرگانی لایحه نداشته است در توئیتی نوشت: هر طرحی که نمایندگان ارائه دهند، برای جمع‌بندی در هیات وزیران مطرح می‌شود تا هنگام بررسی طرح در صحن مجلس به عنوان نظر دولت اعلام شود.

کاوه اشتهاردی افزود: دولت در خصوص وزارت بازرگانی لایحه نداشته. هر طرحی که نمایندگان ارائه دهند، برای جمع‌بندی در هیات وزیران مطرح می‌شود تا هنگام بررسی طرح در صحن مجلس به عنوان نظر دولت اعلام شود. در جلسه ۵ تیر دولت نیز همین روال درباره چند پیشنهاد نمایندگان، از جمله طرح تشکیل وزارت بازرگانی طی شد.

نظرات بینندگان