arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۴۰۸۴
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۲۳ - ۱۲ تير ۱۴۰۱

گزارش استارتاپ نوبار: ۴۸ درصد کاربران تهرانی به منطقه پایین‌تر اسباب‌کشی کردند

نوبار با انتشار گزارش جامعی از وضعیت اسباب‌کشی استان تهران و البرز از سال ۱۳۹۹ تا پایان ۱۴۰۰ با اشاره به اینکه بیشترین میزان جابجایی‌های تهرانی‌ها در شهریور ماه انجام شده حفظ امنیت جابجایی را مهمترین خواسته کاربران در رابطه با روند اسباب کشی اعلام کرد. بر اساس آمار‌های نوبار، ۴۸ درصد کاربران به یک منطقه پایین‌تر اسباب‌کشی کرده‌اند و ۱۳ درصد نیز تمایل به خروج از تهران داشته‌اند. صرفا ۳۵ درصد کاربران در آخرین اسباب کشی منطقه زندگی خود را ارتقا داده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دیجیاتو: نوبار با انتشار گزارش جامعی از وضعیت اسباب‌کشی استان تهران و البرز از سال ۱۳۹۹ تا پایان 1400 با اشاره به اینکه بیشترین میزان جابجایی‌های تهرانی‌ها در شهریور ماه انجام شده حفظ امنیت جابجایی را مهمترین خواسته کاربران در رابطه با روند اسباب کشی اعلام کرد.

نوبار، ارائه دهنده خدمات آنلاین اسباب‌کشی و حمل‌ونقل در سطح استان تهران و البرز است. این اپلیکیشن امکان ثبت درخواست‌ بسته‌بندی، امور فنی و چیدمان را هم برای کاربران خود فعال کرده است. نکته جالب توجه نوبار تعیین قیمت با استفاده از هوش مصنوعی و بدون وابستگی به متغیر زمان است.

یکی از آمارهای مهم این گزارش شرایط اقتصادی اخیر کشور را به خوبی به تصویر می‌کشد. بر اساس آمارهای نوبار، ۴۸ درصد کاربران به یک منطقه پایین‌تر اسباب‌کشی کرده‌اند و ۱۳ درصد نیز تمایل به خروج از تهران داشته‌اند. صرفا ۳۵ درصد کاربران در آخرین اسباب کشی منطقه زندگی خود را ارتقا داده‌اند.

گزارش نوبار از وضعیت اسباب‌کشی در تهران نه تنها روند عملکرد این استارتاپ در حوزه حمل‌ونقل شهری را به نمایش گذاشته، بلکه تغییراتی که طی این یک سال در جریان وضعیت اسباب‌کشی وجود داشته را هم به تصویر کشیده است.

ایجاد بیش از 1000 هزار شغل در نوبار
براساس گزارش نوبار، این پلتفرم توانسته بیش از 1000 شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کند. همچنین با توجه به مشکلاتی که مشتریان همیشه در مواجهه با قیمت بار و جابجایی آن داشتند، نوبار اولین تکنولوژی قیمت ثابت در حمل بار را در اختیار کاربران خود قرار داده است.

یکی از آمارهای جالب توجه در این گزارش ساعاتی است که نوبار طی یک سال در جریان اسباب‌کشی‌ها ثبت کرده است. بر اساس این گزارش، 103 هزار ساعت اسباب‌کشی در نوبار ثبت شده است. درباره روند رضایت از مشتری هم به نظر می‌رسد نوبار موقعیت مطلوبی دارد. 98 درصد مشتریان نوبار ابراز رضایت کرده‌اند.

سرویس سلامت، یکی از سرویس‌هایی است که نوبار در این گزارش به آن اشاره کرده است. این سرویس که به درخواست 32 درصد از کاربران نوبار مورد استفاده قرار گرفته، سرویسی در راستای مبارزه با کرونا در ایام اوج کرونا بوده که اتفاقا بدون هیچ حاشیه سودی هم به مشتریان ارائه شده است.

بر اساس این گزارش، نوبار به با امکانی که برای کاربران خود فراهم کرده بعد از جابجایی و انتقال وسایل اقدام به ضدعفونی کردن همه وسایل کرده و بعد از ضدعفونی کامل، اعلام پایان روند اسباب کشی ثبت می‌شود.

از بیمه اسباب‌کشی تا بیشترین جابجایی‌ها
همچنین بیمه اسباب‌کشی یکی دیگر از امکاناتی است که در نوبار برای کاربران فراهم شده است. بر این اساس مشتریان نوبار از بیمه کاملا رایگان برای همه وسایل استفاده می‌کنند که این امکان امنیت جابجایی را افزایش داده و همچنین منجر به آسودگی خاطر و عدم نگرانی کاربران هم می‌شود.

بر اساس گزارشی که نوبار از روند جابجایی‌های خود در طول یک سال گذشته منتشر کرده است، بیشترین میزان جابجایی مربوط به کتابخانه است. نوبار 21228 کتابخانه را در سال 1399 جابجا کرده و کمتر از همه تردمیل جابجا شده است. بر اساس آمارهای نوبار این سرویس در طول یک سال 849 تردمیل را جابجا کرده است.

نوبار و سرویس‌های لجستیک
گزارش نوبار بیانگر آن است که این پلتفرم جابجایی و حمل‌ونقل تخصصی با سه سرویس کامیونت مسقف، وانت بار سنگین، وارنت پارسیک در استان تهران و البرز خدمات ارائه می‌دهد. نوبار همچنین در این گزارش با اشاره به اینکه 2061806 دقیقه جابجایی انجام داده، اعلام کرده است که کل وزن این جابجایی برابر با 37230000 کیلوگرم بوده است.

اما یکی از آمارهای جالب توجه این گزارش مربوطه به بزرگترین جابجایی و اسباب‌کشی است که توسط نوبار انجام شده است. بر اساس اطلاعات این گزارش این اسباب کشی در محله اختیاریه در زمان 20 ساعت و طی دو روز با 8 کامیون انجام شده است.

انجام اسباب کشی به این گستردگی و وسعت بیانگر اعتمادی است که مشتریان نوبار به آن دارند. به نظر می‌رسد بخشی از این احساس امنیت و اعتماد نیز به دلیل سرویس بیمه‌ای است که پیش از این نیز درباره آن توضیح داده شد.

80 متری‌های جذاب طبقه چهارم
بر اساس داده‌هایی که نوبار به دست آورده مردم تهران بیشتر علاقه‌مند به سکونت در واحدهای 80 متری در طبقه چهارم هستند و بیشترین جابجایی هم در شهریور ماه انجام شده است. نکته جالب توجه اما این است که به نظر نمی‌رسد این انتخاب صرفا براساس علاقه باشد و به نظر می‌رسد دلیل اصلی آن وضعیت اقتصادی کشور و روند معیشتی جامعه باشد.

این البته در حالی است که در سال‌های قبل هم شاهد بیشترین جابجایی در فصل تابستان بوده‌ایم. تابستان به قولی به فصل نقل و انتقالات مسکن هم شهرت دارد. یکی از دلایل آن هم پایان فصل مدارس و تعطیلی دانش‌آموزان است.

همچنین در بخشی از این گزارش محبوب‌ترین منطقه در شرق تهران منطقه 15 و محبوب‌ترین منطقه در غرب نیز منطقه 10 اعلام شده است. از سویی دیگر مردم بیشترین مقصدشان در صورت تمایل به زندگی در خارج از شهر تهران، شهر جدید اندیشه و گرمدره عنوان شده است.

از اطلاعات قابل توجه این گزارش می توان به بازه زمانی که تهرانی‌ها تصمیم به جابجایی می‌گیرند هم اشاره کرد. به نظر می‌رسد مسائل اقتصادی بیشترین اثرگذاری را در این تصمیم داشته و در سال‌های گذشته همین موضوع منجر شده تهرانی‌ها تقریبا هر دو سال یک بار تصمیم به جابجایی بگیرند.

وضعیت رانندگان نوبار از آموزش تا درآمد
نوبار در گزارش یک سال 1399 تا 1400 خود بر این موضوع تاکید دارد که 468 ساعت آموزش به رانندگان را اجرا کرده است. از همین رو رانندگان نوبار آموزش‌های لازم در حوزه کاری خود دریافت کرده‌‌اند. به گزارش این پلتفرم، بیشترین درآمد یک راننده در نوبار رقمی بیش از یک میلیارد تومان بوده است.

پلتفرم نوبار در تنظیم گزارش یک ساله خود بر این موضوع تاکید دارد که خلق احساس مطلوب برای ارائه دهنده خدمت و دریافت کننده آن هر دو به یک میزان برای این پلتفرم ارزشمند است.

نظرات بینندگان