arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۴۰۹۷
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۰۸ - ۱۳ تير ۱۴۰۱

صبحانه خبری، ۱۳ تیر ۱۴۰۱؛ از صدور کیفرخواست فائزه هاشمی تا پلمب ۳ کافه مختلط به علت کشف حجاب در قم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

امیرعبداللهیان: نگرانی‌های اردوغان را به بشار اسد منتقل کردم
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران با اشاره به دیدار اخیرش با بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه در دمشق گفت: در این دیدار نگرانی‌های امنیتی که رئیس‌جمهور و وزیر خارجه این کشور در سفر چند روزه قبل به آنکارا با من در میان گذاشتند به آقای اسد منتقل کردم.

سرلشکر باقری: بعضا شرارت‌های پراکنده‌ای وجود دارد
سرلشکر محمد باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت: وضعیت امنیت هم در کردستان و هم مرزهای آن فوق‌العاده مطلوب است و مشکلی نداریم، بعضا شرارت‌های بسیار پراکنده‌ای وجود دارد که نیروهای مسلح هم مرزبانی انتظامی، هم سپاه پاسداران و هم ارتش همه از زمین و هوا مشغول فعالیت هستند و امنیت پایداری در منطقه حاکم است.

صدور کیفرخواست فائزه هاشمی
دادستان عمومی و انقلاب تهران از صدور کیفرخواست پرونده فائزه هاشمی به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام و توهین به مقدسات خبر داد.

پلمب ۳ کافه مختلط به علت کشف حجاب در قم
سپاه استان قم اعلام کرد: سه کافه مختلط به علت تخلف‌های متعدد از جمله کشف حجاب و موضوعات دیگر پلمب و صاحبان کافه‌ها برای برخورد قانونی به اداره اماکن قم احضار شدند.

فراهم کردن شرایط و ابزار سقط جنین سبب ابطال پروانه کار می‌شود
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: براساس قانون تعالی خانواده و جوانان جمعیت که سال قبل از سوی رئیس جمهور ابلاغ شد فراهم کردن شرایط و ابزار سقط جنین حتی برای یک بار سبب ابطال پروانه کار پزشک خاطی می‌شود.

ادارات و مدارس تهران و البرز تعطیل شد
معاون هماهنگی امور استانی استانداری تهران از تعطیلی تمامی ادارات، مقاطع تحصیلی، مهدهای کودک استان تهران به‌جز دو شهرستان فیروزکوه و دماوند برای دوشنبه 13 تیرماه خبر داد.استان البرز نیز تعطیل شد.

امیرعبداللهیان: تلاش هایی برای عادی شدن روابط با مصر در جریان است
حسین امیرعبداللهیان در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در مورد صحبت‌های اخیر فواد حسین وزیر امور خارجه عراق مبنی بر اینکه گفت‌وگوهای اطلاعاتی بین ایران و مصر و ایران و اردن در بغداد برگزار شده، اظهار کرد: ما هنوز مذاکره‌ای برای پیشرفت روابط و توسعه روابط به صورت مستقیم با طرف مصری نداشته ایم ولی برخی از تلاش‌ها در جریان است که در جریان همکاری‌ها بین کشورهای اسلامی، تهران و قاهره هم روابطشان به حالت طبیعی و عادی برگردد.

باقری: زمان و مکان مذاکرات در حال نهایی‌سازی است
علی باقری، مذاکرهه کننده ارشد ایران در جمع خبرنگاران گفت: مذاکرات در دوحه در یک چارچوبی که از قبل تعیین شده بود، شکل گرفت. مذاکره کننده ارشد ایران اضافه کرد: زمان و مکان مذاکرات بعدی در تبادلات ما و آقای مورا وجود دارد و در حال نهایی سازی است.

نظرات بینندگان