arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۴۰۹۹
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۰۸ - ۱۳ تير ۱۴۰۱

دستور تخلیه شهر سیدنی استرالیا صادر شد

به دنبال وقوع طوفان و بارش‌های سیل آسا و در معرض خطر قرار گرفتن جان مردم سیدنی استرالیا به ساکنان این شهر که یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای این کشور است، دستور تخلیه داده شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: به دنبال وقوع طوفان و بارش‌های سیل آسا و در معرض خطر قرار گرفتن جان مردم سیدنی استرالیا به ساکنان این شهر که یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای این کشور است، دستور تخلیه داده شد.

شبکه خبری سی ان ان یکشنبه شب با انتشار این خبر افزود: مقامات شهر سیدنی به هزاران نفر در بخش جنوب غربی این شهر که در معرض وزش بادهای ویرانگر و بارش‌های سیل آسا که احتمال جاری شدن سیل را دارد، دستور تخلیه دادند.

هشدار رانش زمین

بنابراین گزارش اداره هواشناسی استرالیا نسبت به وقوع بارندگی شدید، جاری شدن سیل و رانش زمین در سواحل شرقی از منطقه «نیوکاسل» تا «خلیج بیتمن» در استان «نیوساوث ولز» که انتظار می‌رود این بارندگی تا دو روز آینده به طول انجامد، به ساکنان این مناطق هشدار داد.

وزیر خدمات فوریت‌های اضطراری نیوساوث ولز باهشدار نسبت به وضعیت آب و هوایی گفت که ساکنان این مناطق از چند جهت با وضعیت خطرناکی همچون جاری شدن ناگهانی سیل، طغیان رودخانه و رانش سواحل مواجه‌اند، این یک وضعیت اضطراری و تهدید جانی ساکنان این مناطق است.

دستور تخلیه شهر سیدنی اسرالیا صادر شد

سی ان ان گزارش داد: میزان بارندگی در این بخش از استرالیا در برخی نقاط به ۲۰۰ تا ۳۵۰ میلیمتر رسیده و موجب خسارت‌هایی شده است. بارندگی‌ها همانند مارس ۲۰۲۱ موجب سر ریز شدن سد اصلی سیدنی در شنبه‌شب شده است.

تارنمای خبری این رسانه تصویری آمریکایی افزود: از روز شنبه تاکنون ۲۹ نفر از سیل نجات داده شده و دولت استرالیا نیروهای ارتش به همراه دو فروند بالگرد برای کمک به ساکنان این مناطق اعزام کرده است.۳۰۲**

نظرات بینندگان