arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۴۱۱۲
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۰ - ۱۳ تير ۱۴۰۱

قدردانی بلینکن از قطر برای میزبانی مذاکرات برجامی

وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای از گفت‌وگوی وزیر امور خارجه این کشور با همتای قطری‌اش درباره مسائل دوجانبه و منطقه‌ای و قدردانی او از قطر برای میزبانی مذاکرات برجامی غیرمستقیم تهران-واشنگتن خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای از گفت‌وگوی وزیر امور خارجه این کشور با همتای قطری‌اش درباره مسائل دوجانبه و منطقه‌ای و قدردانی او از قطر برای میزبانی مذاکرات برجامی غیرمستقیم تهران-واشنگتن خبر داد.

وبگاه وزارت امور خارجه آمریکا شب گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد: آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه امروز با محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، وزیر امور خارجه قطر گفت‌وگو کرد. بلینکن و همتای قطری‌اش درباره شراکت آمریکا با قطر گفت‌وگو کرده و بر روی فرصت‌های همکاری بزرگ‌تری در زمینه مسائل منطقه‌ای تمرکز کردند.

در ادامه این بیانیه آمده است: وزیر امور خارجه از وزیر خارجه قطر بابت اعلام کردن تخصیص ۶۰ میلیون دلار دیگر در حمایت از نیروهای مسلح لبنان تمجید کرده و از قطر به خاطر کمک‌های دیپلماتیک به افغانستان قدردانی کرد.

بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا می‌افزاید: وزیر امور خارجه همچنین از تلاش‌های قطر برای کمک به رسیدن به بازگشتی دوجانبه به اجرای کامل برجام[تواقق هسته‌ای] و به ویژه میزبانی مذاکرات غیرمستقیم با ایران در دوحه تشکر کرد.

قطر اخیرا میزبان مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا در زمینه احیای توافق هسته‌ای با تسهیل‌گری اتحادیه اروپا بوده است.

انریکه مورا، نماینده اتحادیه اروپا در این مذاکرات درباره مذاکرات برجامی غیرمستقیم در صفحه توییترش نوشت: دو روز مذاکرات نزدیک در دوحه بر سر برجام داشتیم. متاسفانه هنوز پیشرفتی که تیم اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ‌کننده نسبت به حصول آن امیدوار بودند، به دست نیامده است. ما به کار با ضرورت بیشتر برای بازگرداندن ثبات منطقه‌ای و توافق کلیدی عدم اشاعه هسته‌ای به مسیر خود ادامه خواهیم داد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران اخیرا در گفت‌وگویی با همتای قطری‌اش درباره مذاکرات ضمن تشکر از حسن میزبانی قطر اظهار داشت: ارزیابی ما از مرحله اخیر مذاکرات در دوحه مثبت می باشد.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: تاکید می کنم که ما برای رسیدن به توافقی خوب، قوی و پایدار جدی هستیم و در صورت واقع بینی آمریکا، توافق دست یافتنی است.

امیرعبداللهیان در ادامه اظهار داشت: مذاکره کننده ارشد ما همواره با ابتکار عمل و در مسیر تحقق توافقی قابل قبول گام بر می دارد و ما بر ادامه مذاکره تا رسیدن به توافق مبتنی بر واقع بینی مصمم هستیم.

نظرات بینندگان