arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۴۱۷۲
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۳ - ۱۳ تير ۱۴۰۱

محمدرضا ستاره، فیزیکدان برجسته کشور بر اثر سانحه رانندگی درگذشت

محمدرضا ستاره استاد فیزیک دانشگاه کردستان و از دانشمندان برتر جهان اسلام، اول خرداد امسال در سانحه رانندگی جاده دیواندره – بیجار مصدوم و به تهران منتقل شد که بعد از یک ماه درمان ناموفق، یازدهم خرداد به دیدار حق شتافت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: پیکر مرحوم «محمدرضا ستاره» استاد فقید دانشگاه کردستان که روز شنبه به دلیل جراحات ناشی از تصادف جان باخت امروز دوشنبه در میان حزن و اندوه دانشگاهیان استان کردستان در سنندج تشییع و برای خاکسپاری به زادگاهش بیجار منتقل شد.

استاندار کردستان در این مراسم اظهار داشت: فقدان دکتر محمدرضا ستاره، دانشمند برجسته فیزیک برای همه ما سخت و برای جامعه علمی کشور و خانواده وی بسیار سخت‌ است.

اسماعیل زارعی کوشا افزود: تسلیت برای از دست دادن چنین شخصیت بزرگ و نام آوری که مایه مباهات جامعه علمی کشور بود، کار سختی است.

وی با بیان اینکه امروز جامعه علمی کشور و جهان اسلام داغدار از دست دادن یکی از ستاره های علمی خود است، افزود: تنها چیزی که تسلی بخش همه ما در تحمل فقدان این شخصیت برجسته خواهد بود، بیان گهربار پیامبر رحمت است که به انحاء مختلف جایگاه علم و عالم را بسی رفیع معرفی فرموده اند.

استاندار کردستان تاکید کرد: بسیار متاسف هستم از اینکه شاهدیم شخصیتهای علمی و سرمایه های بزرگ ما به این راحتی در جاده های مرگ استان از دست می روند.

وی یاد آور شد: از دست دادن این شخصیتها، هزینه سنگینی است که آن را با هیچ هزینه مادی نمی توان قیاس کرد و امیدواریم در آینده شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

رییس دانشگاه کردستان هم در این آیین با بیان اینکه درگذشت این دانشمند برجسته، مصیبتی بزرگ، ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر، غم و اندوهی جانکاه و ماتمی جانسوز است، افزود: امروز غم و اندوه، دانشگاه کردستان و کل جامعه علمی کشور را فرا گرفته است و دانشمند تراز اول علمی جهانی در کمال ناباوری و در عنفوان بهار علمی خود جان به جان آفرین تسلیم کرد.

رحمت صادقی افزود: جاده‌های بی رحم کردستان دوباره و چندباره ما را دغدار کرد و شخصیت برجسته دیگری را از ما گرفت.

وی اضافه کرد: سرمایه‌های انسانی ارزشمندترین دارایی‌های هر ملتی هستند و از دست دادن آنها خسارت سنگین و جبران ناپذیری برای آن ملت است.

صادقی، درخشش علمی دکتر ستاره در یکی از پیچیده‌ترین مباحث علمی فیزیک نظری ذرات بنیادین در سطح ملی و بین‌المللی را بی‌نظیر دانست و افزود: با حضور شاگردان این استاد فرزانه آثار و تئوری‌های علمی او جاودانه خواهد ماند.

وی خدمات ارزنده علمی دکتر ستاره از باب تربیت شاگردان و نیروی انسانی کارآمد و نیز تولیدات علمی را تاثیرگذار اعلام کرد و گفت: نام و یاد این استاد برجسته در همه مجامع بین‌المللی برای همیشه زنده و جاوید خواهد ماند.

دکتر محمدرضا ستاره استاد فیزیک دانشگاه کردستان و از دانشمندان برتر جهان اسلام، اول خرداد امسال در سانحه رانندگی جاده دیواندره – بیجار مصدوم و به تهران منتقل شد که بعد از یک ماه درمان ناموفق، یازدهم خرداد به دیدار حق شتافت و ستاره ای از سپهر علم و دانش کردستان افول کرد.

جلسه کمیته علمی جشنواره فجر تا فجر

امروز دوشنبه همچنین نخستین جلسه کمیته علمی جشنواره علمی، پژوهشی، فرهنگی، هنری و ادبی نماز با عنوان فجر تا فجر در دانشگاه کردستان برگزار شد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه کردستان در این نشست اظهار داشت: این جشنواره سراسری بوده و ابتدا آثار در استان‌ها داوری می‌شود و پس از داوری، آثار به تهران ارسال خواهد شد.

روشن خوشنوازی با بیان اینکه این جشنواره در دو بخش استانی و ملی برگزار خواهد شد، اضافه کرد: برگزیدگان استانی به مرحله ملی راه خواهند یافت.

وی افزود: زمان‌بندی این جشنواره از دهه فجر ۱۴۰۰ شروع شده و تا دهه فجر ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت و دانشگاه کردستان نیز به عنوان دبیر کمیته علمی این جشنواره و اعضای آن دانشگاه‌های استان کردستان و حوزه علمیه هستند.

معاون فرهنگی دانشگاه کردستان ادامه داد: دانش‌آموزان، دانشجویان، پژوهشگران، عالمان و هنرمندان می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

جشنواره سراسری علمی، پژوهشی، فرهنگی، هنری و ادبی نماز با عنوان فجر تا فجر با هدف بهره‌گیری از ظرفیت‌های فعال و خودجوش فرهنگی، هنری و رسانه‌ای در ترویج فرهنگ اقامه نماز، نشان دادن کارکردهای اجتماعی، در دو مرحله استانی و کشوری از بهمن ۱۴۰۰ آغاز و تا بهمن ۱۴۰۱ ادامه دارد و اقشار مختلف جامعه می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

نظرات بینندگان