arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۴۳۳۹
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۳ - ۱۴ تير ۱۴۰۱

ثبت تصویر «پلنگ ایرانی» برای اولین‌بار در منطقه سعدی کرمان

داریوش غفاری معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی حفاظت محیط زیست استان کرمان گفت: یک قلاده پلنگ ایرانی برای اولین‌بار در منطقه حفاظت شده کوه‌سعدی استان کرمان توسط یک محیط‌بان مشاهده و تصویربرداری شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی حفاظت محیط زیست استان کرمان گفت: یک قلاده پلنگ ایرانی برای اولین‌بار در منطقه حفاظت شده کوه‌سعدی استان کرمان توسط یک محیط‌بان مشاهده و تصویربرداری شد.

داریوش غفاری معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی حفاظت محیط زیست استان کرمان اظهار داشت: با تلاش محیط بانان سخت‌کوش و زحمتکش استان کرمان برای اولین بار حضور پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت شده سعدی در مجاورت شهر کرمان ثبت و تصویربرداری شد.

وی ضمن ابراز خرسندی از ثبت این رکورد عنوان کرد: در مورخ دوازدهم تیرماه ۱۴۰۱ مقارن با ساعت ۶ صبح، سیدمهدی مکی.آبادی محیط بان شهرستان کرمان موفق به تصویربرداری از یک قلاده پلنگ نر ایرانی در در مجاورت آبشخور جانمایی شده در منطقه حفاظت شده سعدی شد.

غفاری با اشاره به تصویربرداری مستقیم از اولین حضور پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت شده سعدی، بیان داشت: علاوه بر ارزش ذاتی و اکولوژیکی این گونه ارزشمند، ثبت حضور این گونه بیانگر تلاش صادقانه محیط بانان و اقدامات اداره کل حفاظت محیط زیست استان در راستای کاهش تعارضات جوامع محلی با زیستگاه ها، برنامه های مقابله و کاهش اثرات خشکسالی و افزایش قابل توجه جمعیت علف خواران طی سال‌های اخیر در این منطقه است.

غفاری اظهار داشت: در صورت تامین تجهیزات کافی از جمله دوربین‌های تله‌ای که هم‌اکنون یکی از نیازهای اساسی استان است، امیدواریم که بتوانیم در آینده شاهد ثبت رکوردهای جدید حیات وحش در مناطق تحت مدیریت استان باشیم.

نظرات بینندگان