arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۴۳۸۲
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۷ - ۱۴ تير ۱۴۰۱

الاخبار: حزب الله دیداری با هیاتی از عربستان برای تمدید آتش بس در یمن نداشته است

روزنامه الاخبار چاپ بیروت نوشت: منابعی از داخل حزب الله لبنان، هرگونه مذاکره با طرف سعودی درباره یمن را تکذیب کردند. برخی از رسانه‌ها در روز‌های گذشته از دیدار هیاتی از حزب الله به ریاست شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله با هیاتی از عربستان برای بحث درباره تمدید آتش بس در یمن دیدار کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: روزنامه الاخبار چاپ بیروت نوشت: منابعی از داخل حزب الله لبنان، هرگونه مذاکره با طرف سعودی درباره یمن را تکذیب کردند.

روزنامه الاخبار روز سه شنبه به نقل از این منابع افزود: از پنج سال پیش تاکنون حزب الله هیچ نشست و دیداری با طرف های سعودی نداشته است و چنین اخباری ساختگی و دروغ است.

این منابع تاکید کردند که هدف از انتشار این اخبار، آن است که اعلام کنند انصارالله از خود اختیاری ندارد درحالی که انصارالله، حزب الله و حتی ایران بارها بر لزوم حل و فصل موضوع یمن میان یمنی ها تاکید کرده اند.

منابع الاخبار افزودند: عربستان بارها به ایران برای میانجیگری میان ریاض و صنعا التماس کرده است و به این بهانه که امکان ارتباط مستقیم با انصارالله ندارد خواستار کمک ایران شده است ولی تهران به آن ها اعلام کرده است که برای حل مشکلشان باید به طرف اصلی و مستقیم پرونده یعنی انصارالله و صنعا مراجعه کنند.

برخی از رسانه ها در روزهای گذشته از دیدار هیاتی از حزب الله به ریاست شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله با هیاتی از عربستان برای بحث درباره تمدید آتش بس در یمن دیدار کرده است.

نظرات بینندگان