arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۴۳۸۶
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۸ - ۱۴ تير ۱۴۰۱

مقام ایرانی: بیشتر مسائل فنی در وین حل شده؛ بقیه مسائل مربوط به تحریم ها و ارائه ضمانت است / ما در مذاکرات دوحه هیچ تغییری از سوی آمریکا ندیدیم

یک مقام ایرانی درباره مذاکرات غیرمستقیم اخیر میان تهران و واشنگتن گفت که آمریکا باید یک ابتکار واقعی ارائه دهد نه آنه از ابتکار طرف‌های دیگر انتقاد کند. این مقام ایرانی که با شبکه الجزیره مصاحبه می‌کرد، اضافه کرد: «در جریان مذاکرات دوحه هیچ گونه تغییری از سوی آمریکا در خصوص منافع ایران در توافق هسته‌ای احساس نشد».
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: یک مقام ایرانی درباره مذاکرات غیرمستقیم اخیر میان تهران و واشنگتن گفت که آمریکا باید یک ابتکار واقعی ارائه دهد نه آنه از ابتکار طرف‌های دیگر انتقاد کند.

این مقام ایرانی که با شبکه الجزیره مصاحبه می‌کرد، اضافه کرد: «در جریان مذاکرات دوحه هیچ گونه تغییری از سوی آمریکا در خصوص منافع ایران در توافق هسته‌ای احساس نشد».

این مقام ایرانی که الجزیره اشاره‌ای به نام وی نکرده، افزود: «صحبت درباره تلاش ایران برای ساخت سلاح هسته‌ای، صرفا اتهاماتی بوده که با هدف افزایش فشار سیاسی صورت می‌گیرد».

وی گفت: «برخی تغییرات اندک در موضع واشنگتن ناکافی و غیرقابل اعتماد بوده و تضمینی برای اجرای آنها وجود ندارد».

مقام ایرانی اضافه کرد: «آماده انعقاد توافقی قوی بوده و این مشروط به یک دولت جدی در آمریکاست».

وی گفت: «اکثر موضوعات فنی در وین حل شده و موضوعات باقی مانده در خصوص تحریم‌ها و ارائه ضمانت می‌باشد».

این مقام ایرانی گفت: «آنچه واشنگتن شرط و شروط ایران می‌نامد، حق طبیعی ما بوده و اگر تصمیم‌گیری به اروپایی‌ها بستگی داشت تا کنون توافق امضا شده بود».

وی گفت: «هیچ ارتباطی مستقیم و موثری میان سفر بایدن به منطقه و موضوع مذاکرات هسته‌ای وجود ندارد».

نظرات بینندگان