arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۴۳۸۷
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۸ - ۱۴ تير ۱۴۰۱

ادعای مقام روس: ایران، عراق و عربستان به دنبال خرید گندم از منطقه اشغالی تحت تسلط مسکو در اوکراین هستند

گاردین نوشت: بنا بر گزارش ها، عراق، ایران و عربستان سعودی به دنبال خرید گندم از منطقه اشغالی زاپوریژیا (Zaporizhzhia) در اوکراین، هستند. "یوگنی بالیتسکی"، رئیس منطقه اشغالی زاپوریژیای اوکراین که توسط دولت روسیه منصوب شده، گفته است که این منطقه قصد دارد غلات اوکراین را به کشور‌های خاورمیانه بفروشد
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

گاردین نوشت: بنا بر گزارش ها، عراق، ایران و عربستان سعودی به دنبال خرید گندم از منطقه اشغالی زاپوریژیا (Zaporizhzhia) در اوکراین، هستند.

به گزارش «انتخاب» به نقل از خبرگزاری روسی تاس، "یوگنی بالیتسکی"، رئیس منطقه اشغالی زاپوریژیای اوکراین که توسط دولت روسیه منصوب شده، گفته است که این منطقه قصد دارد غلات اوکراین را به کشورهای خاورمیانه بفروشد.

"تاس" ادعا کرده است ایران،‌عراق و عربستان سعودی کشورهای اصلی حاضر در این توافق هستند. این در حالی است که اوکراین بارها روسیه را به سرقت غلات متهم کرده است، اتهامی که مسکو آن را رد می کند.

دیروز نیز یک مقام ارشد ترکیه اعلام کرد که این کشور یک کشتی باری با پرچم روسیه را در سواحل دریای سیاه توقیف کرده تا ادعای اوکراین مبنی بر اینکه این کشتی، حامل غلات سرقتی است را بررسی کند.

نظرات بینندگان