arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۴۴۰۷
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۲۱ - ۱۴ تير ۱۴۰۱

جیمز کامرون دیگر «آواتار» نمی‌سازد: از کار و زندگی افتادم

کارگردان فیلم پرفروش «آواتار» گفت: فیلم‌های مجموعه «آواتار» مرا از کار و زندگی انداخته‌اند و امکان دارد ساخت دو قسمت آخر را به کارگردان مورد اعتماد بسپارم. وی با بیان این که با بیرون آمدن هر فیلم تازه از این مجموعه، هیجان زده تر می‌شود، گفت: هر آنچه درباره خانواده، توسعه پایدار، اقلیم و جهان طبیعی در دنیای واقعی و دنیای سینمایی برای من اهمیت دارند را می‌توانم روی بوم این مجموعه روایت کنم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کارگردان فیلم پرفروش «آواتار» گفت: فیلم‌های مجموعه «آواتار» مرا از کار و زندگی انداخته‌اند و امکان دارد ساخت دو قسمت آخر را به کارگردان مورد اعتماد بسپارم.

به گزارش  هالیوود ریپورتر، اگرچه جیمز کامرون کسی بود که سیاره پاندورا را خلق کرد اما احتمال دارد کار ساخت دو قسمت آخر مجموعه آواتار به یک کارگردان دیگر واگذار شود.

پس از موفقیت آواتار۱ در گیشه جهانی، کامرون تصمیم گرفت این داستان حماسی را تا چهار قسمت دیگر ادامه دهد. اولین دنباله این فیلم با نام آواتار: راه آب (Avatar: The Way of Water) ۱۶ دسامبر سال ۲۰۲۲ (۲۵ آذر ۱۴۰۱) روی پرده سینماها می‌رود و سومین قسمت از این مجموعه، که پشت سر آواتار ۲ فیلمبرداری شد، نیز دسامبر سال ۲۰۲۴ اکران خواهد شد.

اما ساخت آواتار ۴ و ۵ هنوز شروع نشده است و کامرون می‌گوید ممکن است کارگردانی این دو فیلم را به یک فیلمساز دیگر محول کند.

وی در گفت‌وگو با مجله ایمپایر با اشاره به این که پروژه‌های هیجان انگیز دیگری در دست دارد، اعتراف کرد: مجموعه فیلم‌های آواتار مرا از کار و زندگی انداخته‌اند.

وی افزود: فکر می‌کنم در نهایت پس از ساخت قسمت سوم یا چهارم، کار را به فیلمساز دیگری که به او اعتماد دارم بسپارم تا بتوانم به کارهای دیگری که به آنها علاقه دارم، بپردازم. شاید هم این کار را نکنم. نمی دانم!

اگرچه کامرون درباره ساخت دو قسمت آخر مجموعه آواتار مطمئن نیست اما همچنان درباره این پروژه اشتیاق دارد.

وی با بیان این که با بیرون آمدن هر فیلم تازه از این مجموعه، هیجان زده تر می‌شود، گفت: هر آنچه درباره خانواده، توسعه پایدار، اقلیم و جهان طبیعی در دنیای واقعی و دنیای سینمایی برای من اهمیت دارند را می‌توانم روی بوم این مجموعه روایت کنم.

آواتار با دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار فروش، پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای جهان است. این فیلم علمی- تخیلی داستان سیاره غنی و زیبای پاندورا را روایت می‌کند که موجودات بومی آن در چرخه‌ زندگی با هم یکی شده‌اند. ماجراهای فیلم از جایی شروع می‌شود که انسان‌ها در جست‌وجوی عنصر نایابی به نام آنابتانیوم به این سیاره تجاوز کرده و با موجودات قدبلند و آبی رنگ ساکن آن موسوم به ناوی‌ها درگیر می‌شوند.

منبع: ایرنا

نظرات بینندگان