arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۴۴۱۱
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۲۱ - ۱۴ تير ۱۴۰۱
هیات‌ منتخب رئیس‌جمهور برای بررسی شبهات کنکور:

سلامت کنکور ۱۴۰۱ تایید شد

هیات منتخب رئیس‌جمهور برای بررسی شبهات کنکور اعلام کرد که با اطمینان می‌گوییم حق هیچ داوطلبی در کنکور ۱۴۰۱ تضییع نشده است. این هیات اعلام کرد با گروه محدودی که هنگام برگزاری آزمون قصد تقلب داشتند برخورد قاطع شده است
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

باشگاه خبرنگاران: هیات‌ منتخب رئیس‌جمهور برای بررسی شبهات کنکور اعلام کرد که با اطمينان می‌گوییم حق هیچ داوطلبی در کنکور ۱۴۰۱ تضییع نشده است.

دقایقی پیش هیات‌ منتخب رئیس‌جمهور برای بررسی شبهات کنکور، سلامت برگزاری تمام رشته‌های کنکور سراسری ۱۴۰۱ را تایید کرد.

این هیات اعلام کرد با گروه محدودی که هنگام برگزاری آزمون قصد تقلب داشتند برخورد قاطع شده و با اطمينان می‌گوییم حق هیچ داوطلبی تضییع نشده است.

پیش‌تر رئیس جمهور در جلسه هیات دولت گروهی را به ریاست مخبر، معاون اول رئیس جمهور مأمور تحقیق و بررسی دقیق درباره شبهات مطرح شده پیرامون کنکور ۱۴۰۱ کرده بود.

تشکیل این هیات پس از آن بود که بعد از برگزاری آزمون گروه ریاضی، در برخی گروه‌های تلگرامی سؤالات کنکور سراسری منتشر شد.

برخی افراد مدعی شدند کل سؤالات عمومی و اختصاصی کنکور تجربی امسال در ساعت ۹:۴۹ (چند دقیقه پس از توزیع دفترچه اختصاصی شماره ۲) روی یکی از کانال‌های تلگرامی قرار داده شد.

ضمن اینکه در این فایل دفترچه اختصاصی شماره ۳ که هنوز در آن زمان توزیع نشده بود نیز وجود دارد! ادعاهایی که از سوی سازمان سنجش مورد تأیید قرار نگرفت.

رئیس سازمان سنجش درباره لو رفتن سؤالات گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی و هنر گفته که روز گذشته یکی از بهترین آزمون‌های این سال‌ها بود و ۷۰ مورد تخلف در سر جلسه امتحان به کمک دستگاه‌های آشکارساز پیدا کردیم.

«عبدالرسول پورعباس» در ادامه گفت که نخستین عکسی که روز گذشته از جلسه بیرون آمد، ساعت ۱۳:۳۰ و عکس از یک صفحه دفترچه بود و در روز برگزاری آزمون هنر که کنترل‌ها کمی ضعیف‌تر بود ساعت ۱۲:۳۰ یک عکس منتشر شد.

تایید کنکور امسال درحالی است که احمد نادری عضو هیات رئیسه مجلس چندی پیش گفته بود مجلس به زودی در نشست کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با حضور مسئولان مربوطه به بررسی این گزارش‌ها خواهد پرداخت تا توضیحات تکمیلی را در این رابطه ارائه کنند.

نظرات بینندگان