arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۴۴۸
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۲۲ - ۱۱ تير ۱۳۹۱

طرح مجلس برای بی اثر کردن تحریم ها

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: کمیسیون صنایع و معادن دولت را مکلف به تغییر نحوه و نوع مصرف سوخت پیش رانه‌های دریایی با توجه به شرایط برون مرزی کشور کرد.

روح الله عباسپور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت گفت: کمیسیون در جلسه امروز- یک شنبه ۱۱ تیر- دولت را مکلف کرد که در بحث تغییرات در پیش رانه‌ها و موتور نفت کش‌ها و حمل و نقل دریایی، تکونولوژی و تجهیزاتی را طراحی کند که در مصرف سوخت آن صرفه جویی شود.

نماینده مردم بویین زهرا در مجلس تصریح کرد: این تغییرات به این منظور اعمال می شود  تا در مصرف سوخت تغییراتی ایجاد شده یعنی به جای بنزین، سوخت دیگری استفاده شده تا پایداری در کشتیرانی برای نفت کش ها در طی مسیرهای طولانی که در دریا دارند تامین شده و احتیاجی به سوخت گیری  مجدد نداشته باشند.

وی ادامه داد: این طرح می‌تواند با توجه به مسائلی که در خارج از مرزها نیز برای کشور به وجودآمده است در بحث دریاها بسیار کارساز باشد و بازخورد مناسبی را به دنبال داشته باشد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: این ظرفیت هم از حیث علمی و هم از حیث فناوری در کشور وجود دارد و این تغییر و طراحی می تواند تغییرات مصرف سوخت را در بحث پیش رانه ها به دنبال داشته باشد.
نظرات بینندگان