arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۴۴۸۵
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۲ - ۱۵ تير ۱۴۰۱

ادعای روزنامه عراقی: بزودی وزرای خارجه ایران و عربستان برای اعلام از سرگیری روابط دو کشور به بغداد می‌روند

روزنامه عراقی المدی از قول یک مقام دولت عراق اعلام کرد که مرحله نشست‌های امنیتی میان ایران و عربستان به پایان رسیده و بغداد آماده میزبانی نشست مهمی میان ایران و عربستان سعودی می‌شود که انتظار می‌رود ازسرگیری روابط دیپلماتیک میان تهران و ریاض پس از سال‌ها قطع روابط، در آن اعلام شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روزنامه عراقی: بزودی وزرای خارجه ایران و عربستان برای اعلام از سرگیری روابط دو کشور به بغداد می‌روند

ایلنا: روزنامه عراقی المدی اعلام کرد که بغداد آماده میزبانی نشست مهمی میان ایران و عربستان سعودی می‌شود که انتظار می‌رود ازسرگیری روابط دیپلماتیک میان تهران و ریاض پس از سال‌ها قطع روابط، در آن اعلام شود.

ناظران بر این باورند که میانجیگری عراق سهم بسیار بالایی در بهبود شرایط و عبور از اختلاف‌نظرهایی داشت که منطقه بسیار از آن رنج برده است.

عامر الفایز عضو کمیسیون روابط خارجی مجلس عراق در گفت‌وگو با المدی گفت: میانجی‌گری که عراق میان ایران و عربستان سعودی انجام داده با هدف نزدیک کردن دیدگاه‌ها میان این کشور و ارسال پیام‌های مثبت به جهان انجام شده است.

به گفته فایز، عراق در نزدیک کردن دیدگاه‌ها و تقویت روابط ایران و عربستان موفق بوده است.

وی همچنین اعلام کرد که به زودی دیداری در سطوح بالا میان تهران و ریاض در عراق انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه آرامش در روابط ایران و عربستان تاثیر مثبتی بر منطقه دارد، گفت: همه می‌دانند که عراق به منطقه‌ای برای تسویه حساب‌ها تبدیل شده بود و از قطع روابط میان عربستان و ایران رنج برد.

یک مقام دولت عراق هم به المدی اعلام کرد که مرحله نشست‌های امنیتی میان ایران و عربستان به پایان رسیده و امروز به برگزاری نشست‌هایی با ماهیت دیپلماتیک روی آورده‌ایم و انتظار می‌رود وزرای خارجه ایران و عربستان برای اعلام از سرگیری روابط دیپلماتیک میان دو کشور به بغداد بروند.

نظرات بینندگان