arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۴۴۹۰
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۲ - ۱۵ تير ۱۴۰۱

وضعیت آب و هوا، امروز ۱۵ تیر ۱۴۰۱ / منع شنا و تفریحات دریایی در آب‌های جنوبی/ افزایش نسبی دما در نوار شمالی/ گرد و خاک در جنوب، نوار مرکزی و نیمه شرقی کشور

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در شمال‌غرب، مرکز، جنوب و جنوب‌شرق از افزایش تدریجی دما از چهارشنبه تا جمعه در کشور خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در شمال‌غرب، مرکز، جنوب و جنوب‌شرق از افزایش تدریجی دما از چهارشنبه تا جمعه در کشور خبر داد.

به گزارش «انتخاب»، امین‌حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در خصوص وضعیت جوی کشور طی امروز ۱۵ تیرماه و روزهای آتی اعلام کرد: در پنج روز آینده برای جنوب سیستان و بلوچستان و کرمان، هرمزگان، جنوب و شرق استان فارس، در برخی ساعات رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و گاهی گرد و خاک را پیش‌بینی و در این خصوص هشدار سطح نارنجی هم صادر کرده‌ایم.

وی افزود: این هشدار در رابطه با جاری شدن روان‌آب، آب‌گرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی، صاعقه، خسارت در اثر وزش باد و کاهش شعاع دید و احتمال اختلال در پرواز و کمک‌رسانی به مناطق زلزله‌زده است. ضمنا منع شنا و تفریحات دریایی به ویژه تردد با شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی را نیز اعلام کرده‌ایم.

نقشینه اضافه کرد: دریای عمان و تنگه هرمز مواج و متلاطم خواهد شد و رگبار و رعد و برق را روی دریا هم خواهیم داشت. ارتفاع موج می‌تواند به ۲ تا ۳ متر هم برسد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: در سه روز آینده در ساعات بعد از ظهر روی ارتفاعات البرز و ارتفاعات آذربایجان‌های شرقی و غربی، افزایش ابر و بارش پراکنده رخ خواهد داد. همچنین در سه روز آینده در نیمه شرقی کشورمان، نقاطی از استان‌های سمنان، البرز، تهران، قزوین، قم، همدان، مرکزی و بخش‌هایی از غرب، جنوب و غرب و جنوب کشور، باد و گرد و خاک پیش‌بینی کرده‌ایم.

وی گفت: از لحاظ دمایی هم تا اواسط هفته آینده روند افزایش نسبی دما در نوار شمالی کشورمان پیش‌بینی شده است.

نقشینه درباره وضعیت جوی تهران هم عنوان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم به ویژه در مناطق جنوبی استان تهران احتمال باد و گرد و خاک و روی ارتفاعات تهران هم رشد ابر و بارش‌های پراکنده رخ دهد. بیشینه دمای تهران، امروز ۳۲ و فردا ۳۳ و پس‌فردا هم به ۳۵ درجه خواهد رسید. کمینه دما هم ۱۹ درجه خواهد شد.

نظرات بینندگان