arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۴۴۹۱
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۳ - ۱۵ تير ۱۴۰۱

وضعیت جاده‌ها و راه ها، امروز ۱۵ تیر ۱۴۰۱ / ترافیک سنگین در جاده‌های چالوس، هراز و شهریار - تهران/ ترافیک در آزادراه قزوین - کرج سنگین است

کارشناس مرکز مدیریت راه‌های کشور با اعلام تردد روان در تمامی محورهای شمالی کشور از ترافیک سنگین در آزادراه قزوین – کرج و محورهای چالوس و هراز و شهریار-تهران خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کارشناس مرکز مدیریت راه‌های کشور با اعلام تردد روان در تمامی محورهای شمالی کشور از ترافیک سنگین در آزادراه قزوین – کرج و محورهای چالوس و هراز و شهریار-تهران خبر داد.

به گزارش «انتخاب»، امیر معصومی کارشناس مرکز مدیریت راه‌های کشور، درباره آخرین وضعیت راه های کشور طی ساعات اولیه صبح امروز، گفت: در حال حاضر در محور چالوس مسیر جنوب به شمال محدوده‌های گرماب، گچسر، سه راهی دیزین و پل زنگوله، شاهد ترافیک سنگین هستیم.

وی افزود: همچنین در محور هراز مسیر (جنوب به شمال) محدوده تونل شماره یک، ترافیک سنگین است. در محور فیروزکوه و آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین - رشت (رفت و برگشت)، تردد روان است.

کارشناس مرکز مدیریت راه‌های کشور اضافه کرد: در حال حاضر در آزادراه قزوین – کرج محدوده پل فردیس و در محور شهریار – تهران محدوده شهر قدس، ترافیک سنگین است.

معصومی با بیان اینکه در حال حاضر در اکثر محورها شرایط جوی مساعد است، تنها محور مسدود شریانی کشور را هم محور ریگان – ایرانشهر اعلام کرد.

تردد موتور سیکلت در چند محور مواصلاتی ممنوع است/ ممنوعیت تردد وسایل نقلیه در محورهای شمالی کشور

مرکز مدیریت راه‌های کشور محدودیت‌های ترافیکی چهارشنبه ۱۵ تیرماه الی دوشنبه ۲۰ تیرماه ۱۴۰۱ را تشریح کرد.

در این اطلاعیه تردد موتور سیکلت از ساعت ۱۲ ظهر روز چهارشنبه، پانزدهم تیرماه الی ساعت ۶ صبح روز دوشنبه، بیستم تیر از محورهای کرج - چالوس، هراز، فیروزکوه و محور تهران - سمنان - مشهد و بالعکس ممنوع اعلام شده است؛ این درحالی است که تردد موتور سیکلت‌های انتظامی و امدادی برای انجام ماموریت‌های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک بلامانع خواهد بود.

براساس این گزارش، در محور کندوان تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۲ الی ۲۴ روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه در شانزدهم تا هجدهم تیرماه از مرزن آباد به سمت کرج ممنوع بوده و در صورت اعلام مأموران پلیس راه در محل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۶ الی ۲۴ از کرج و آزادراه تهران - شمال به سمت مرزن آباد به صورت یکطرفه خواهد بود.

همچنین تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۴ الی ۲۴ روزهای یکشنبه و دوشنبه نوزدهم و بیستم تیر از کرج و ابتدای آزادراه تهران - شمال به سمت مرزن آباد ممنوع بوده و در صورت اعلام مأموران پلیس راه در محل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۶ الی ۲۴ همان روز از مرزن آباد به سمت کرج و تهران به صورت یکطرفه انجام می‌شود.

مرکز مدیریت راه‌ها وضعیت تردد در محور هراز را نیز تشریح کرد که بر اساس اعلام این مرکز، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۴ الی ۲۴ روز یکشنبه نوزدهم تیرماه از رودهن به سمت آمل ممنوع بوده و با اعلام مأموران پلیس راه در محل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۶ الی ۲۴ همان روز از آب اسک به رودهن (محدوده مشاء) به صورت یکطرفه خواهد بود؛ این در حالی است که در صورت افزایش حجم تردد و عدم گنجایش سطح راه، به منظور تخلیه بار ترافیکی محدودیت‌های مقطعی از سمت جنوب به شمال و بالعکس در محورهای چالوس و هراز اعمال می‌شود.

در راستای محدودیت‌های ترافیکی تعطیلات پیش رو، تردد وسایل نقلیه سنگین به استثناء حاملان موادسوختی و فاسد شدنی از جمله تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت از محور کرج – چالوس و بالعکس کماکان ممنوع است. در محور هراز نیز تردد کلیه تریلرها ممنوع است.

همچنین تردد کلیه کامیون‌ها و کامیونت‌ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۱۲ الی ۲۴ روز چهارشنبه، ۱۵ تیر و همچنین از ساعت ۶ الی ۲۴ روزهای پنجشنبه، جمعه، شنبه، یکشنبه و دوشنبه از شانزدهم تا بیستم از محور هراز ممنوع است.

براساس اطلاعیه مرکز مدیریت راه‌ها در محور فیروزکوه نیز تردد کلیه تریلرها به استثنای حاملان موادسوختی و فاسد شدنی از ساعت ۱۲ الی ۲۴ روزهای پنجشنبه و جمعه شانزدهم و هفدهم از محور تهران – فیروزکوه – قائمشهر و بالعکس ممنوع است. همچنین تردد کلیه تریلرها به استثنای حاملان موادسوختی و فاسد شدنی از ساعت ۶ الی ۲۴ روز های شنبه و یکشنبه، هجدهم و نوزدهم تیرماه از محور تهران – فیروزکوه – قائمشهر و بالعکس ممنوع است.

در محور آستارا - اردبیل و بالعکس تردد انواع تریلرها و کامیون ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۱۲ الی ۲۴ روز پنجشنبه، ۱۶ تیرماه در محور مذکور ممنوع است. همچنین تردد انواع تریلرها و کامیون ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۸ الی ۲۴ روزهای جمعه و یکشنبه در محور مذکور ممنوع است.

براساس این گزارش در محور قدیم رشت - قزوین و بالعکس نیز تردد انواع تریلرها و کامیون ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۱۲ الی ۲۴ روز پنجشنبه ۱۶ تیرماه و تردد انواع تریلرها و کامیون‌ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۸ الی ۲۴ روزهای جمعه و یکشنبه در تاریخ ۱۷ و ۱۹ تیرماه در محور مذکور ممنوع است.

این درحالی است که اجرای محدودیت‌های مذکور منوط به افزایش حجم تردد در محورها خواهد بود و چنانچه وضعیت ترافیک عادی باشد، با هماهنگی، اجرای محدودیت‌ها کان لم یکن تلقی می‌شود.

نظرات بینندگان