arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۴۵۲۴
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۵ - ۱۵ تير ۱۴۰۱

وزیر خارجه قطر: گفتگوهایی که بین ایران و کشورهای حاشیه خلیج فارس برگزار می‌شود ،می‌تواند نتایج مثبتی برای ما داشته باشد

وزیر خارجه قطر گفت که این کشور از گفت‌وگوهای منطقه‌ای ایران با کشورهای منطقه و حوزه خلیج فارس استقبال می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس:  «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر که امروز (چهارشنبه) ۱۵ تیر ماه وارد تهران شد، پس از دیدار و گفت‌وگو با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری مشترک به تشریح رایزنی‌های انجام شده پرداخت. 

وزیر خارجه قطر ضمن ابراز خرسندی از حضور در ایران گفت: خیلی خوشحالم که امروز در جمهوری اسلامی ایران مهمان شما هستم. طبیعتا سفر امروز ما در فضای تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی صورت می‌گیرد. مهم است که همه طرف‌ها، شرکا و کشورهای همسایه تلاش‌های سازنده‌ای برای موفقیت گفت‌وگوهای هسته‌ای و گفت‌وگوهای منطقه‌ای داشته باشند.

وی بیان کرد: از ایران به خاطر اعتمادی که به قطر برای میزبانی دور اخیر گفت‌وگوها در دوحه داشت، تشکر می‌کنیم. تأکید می‌کنیم ما در قطر همیشه تلاش می‌کنیم که از این گفت‌وگوها برای رسیدن به توافقی که نگرانی همه طرف‌ها را از بین ببرد و زمینه بازگشت همه طرف‌ها را به تعهداتشان فراهم کند، حمایت کنیم.

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی اضافه کرد: ما مستمرا از گفت‌وگوهای منطقه‌ای حمایت می‌کنیم. گفت وگوهایی که بین ایران و کشورهای حاشیه خلیج فارس و منطقه برگزار شود. در این چارچوب این گفت‌وگوها می‌تواند نتایج مثبتی برای ملت‌های ما داشته باشد.

این دیپلمات عالیرتبه قطری افرود: تلاش می‌کنیم با همکاری طرف ایرانی برای این‌که راه‌های تازه‌ای برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری ایجاد کنیم. می‌خواهیم روابطمان با کشورهای همسایه مستمرا رو به توسعه باشد. این روابط شکوفا بین کشورهای منطقه می‌تواند به نفع ملت‌هایمان باشد.

وی گفت: در پایان از همکاری بین مسؤولان دو طرف برای برگزاری جام جهانی فوتبال و تسهیلاتی که به تماشاگران ایرانی تعلق خواهد گرفت و امیدواریم ایرانی‌ها بتوانند به خوبی در قطر به تشویق تیم ملی کشورشان بپردازند.

نظرات بینندگان