arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۴۵۴۸
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۹ - ۱۵ تير ۱۴۰۱

عجیب‌ترین تبانی تاریخ در فوتبال آفریقا؛ شاهکاری به اسم پیروزی ۹۵ بر صفر!

مگر می‌شود؟ در فوتبال آفریقا چه خبر است؟ عجیب‌ترین تبانی؛ شاهکاری به اسم پیروزی ۹۵ بر صفرفدراسیون فوتبال سیرالئون می‌گوید درباره نتایج فوق‌العاده عجیبی که در فوتبال این کشور ثبت شده، نتایجی مثل ۹۵-۰ و ۹۱-۱ تحقیقات انجام خواهد داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مگر می‌شود؟ در فوتبال آفریقا چه خبر است؟ عجیب‌ترین تبانی؛ شاهکاری به اسم پیروزی ۹۵ بر صفرفدراسیون فوتبال سیرالئون می‌گوید درباره نتایج فوق‌العاده عجیبی که در فوتبال این کشور ثبت شده، نتایجی مثل ۹۵-۰ و ۹۱-۱ تحقیقات انجام خواهد داد.

فوتبال سیرالئون شاهد اتفاقاتی بوده که کلمه عجیب برای توصیف آن‌ها کافی نیست. نتایجی مثل پیروزی ۹۵-۰ و پیروزی ۹۱-۱. جالب اینجا است که فدراسیون فوتبال این کشور آفریقایی امروز در بیانیه‌ای اعلام کرده درباره این مسابقات تحقیقات خواهد کرد. سوال اینجا است که آیا فدراسیون فوتبال این کشور معتقد است ثبت نتیجه ۹۵-۰ در یک مسابقه فوتبال ۹۰دقیقه‌ای می‌تواند عادی اتفاق افتاده باشد که حالا نیاز به تحقیقات و بررسی داشته باشد؟


این دو مسابقه فوق‌العاده عجیب و غریب در لیگ دسته دوی فوتبال سیرالئون برگزار شد. در مسابقه اول تیم کاهونلا رنجرز رقیبش لبومببو یونایتد را با نتیجه ۹۵-۰ شکست داده و در مسابقه دوم، تیم گلف اف‌سی حریف خود کوکیما لبانون را ۹۱-۱ شکست داد. دو مسابقه‌ای که مسلما در کتاب‌های رکورد تاریخ فوتبال ثبت خواهند شد. این نتایج آنقدر باورنکردنی است که حتی اگر در نهایت از سوی مراجع سیرالئون باطل شود، ولی در جرگه عجیب و غریب‌ترین اتفاقات ثبت شده و در یاد‌ها خواهد ماند.

جالب اینجا است که نتایج عجیب و غریب دو بازی مدیون اتفاقاتی است که در نیمه دوم هر دو مسابقه افتاده. چرا که بازی اول بین کاهونلا رنجرز و لبومبو یونایتد، در نیمه اول با پیروزی ۲-۰ کاهونلا به پایان رسیده بود و دیدار گلف اف‌سی و رقیبش هم در پایان نیمه اول ۷-۱ به سود تیم پیروز بود.

در تازه‌ترین اخبار از سیرالئون خبر می‌رسد که فدراسیون فوتبال این کشور دستور داده نتیجه هر دو مسابقه ملغی شود. فدراسیون این کشور می‌گوید از تبانی رخ‌داده در دو مسابقه آگاه است، ولی برای مطلع شدن از چند و، چون دقیق رویداد‌ها و پیدا کردن افراد مقصر باید در این‌باره تحقیقات انجام دهد.

رئیس سازمان مسابقات فدراسیون فوتبال سیرالئون به بی‌بی‌سی گفت: «نمی‌توانیم دست روی دست بگذاریم و شاهد باشیم که وضعیت مایه سرافکندگی‌ای مثل این فراموش شود بدون اینکه مقصرینش مجازات شوند. ما فورا تحقیقات را آغاز می‌کنیم تا همه کسانی که در این فاجعه دخیل بوده‌اند؛ به سزای عمل‌شان برسانیم. مقصرین هم توسط قوانین فدراسیون مجازات خواهند شد و هم به کمیسیون ضدفساد کشور و دستگاه قضایی تحویل داده می‌شوند».

منبع: ورزش سه

نظرات بینندگان