arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۴۵۵۲
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۹ - ۱۵ تير ۱۴۰۱
در بهار ۱۴۰۱؛

۴۰ درصد از بیکاران کشور، فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند

بررسی آمار مربوط به وضعیت نیروی کار در بهار سال جاری که از سوی مرکز آمار ایران ارائه شده، نشان می‌دهد که در حال حاضر ۲ میلیون و ۳۹۹ هزار و ۵۵۴ نفر بیکار در کشور داریم که ۳۹.۷ درصد از آنها، در گروه فارغ‌التحصیلان آموزش عالی قرار دارند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مهر: در حال حاضر ۲ میلیون و ۳۹۹ هزار و ۵۵۴ نفر بیکار در کشور داریم که ۳۹.۷ درصد از آنها، در گروه فارغ‌التحصیلان آموزش عالی قرار دارند.

بررسی آمار مربوط به وضعیت نیروی کار در بهار سال جاری که از سوی مرکز آمار ایران ارائه شده، نشان می‌دهد که ۹۵۱ هزار و ۷۲۰ نفر از جمعیت فارغ‌التحصیلان کشور، بیکار هستند؛ یعنی در بهار امسال، ۱۳.۲ درصد از کل جمعیت فعال فارغ‌التحصیل آموزش عالی، بیکار بوده‌اند که نسبت به بهار سال ۱۴۰۰، معادل ۰.۲ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

همچنین ۴۹۴ هزار و ۷۹ نفر از این جمعیت را زنان و ۴۵۷ هزار و ۶۳۱ نفر را مردان به خود اختصاص می‌دهند؛ از نظر درصدی نیز نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان گروه مردان ۹.۱ درصد و گروه زنان ۲۲.۳ درصد است.

نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان در گروه مردان در بهار سال ۱۴۰۱ نسبت به بهار سال ۱۴۰۰، ۰.۳ درصد و در گروه زنان، ۰.۱ کاهش را نشان می‌دهد.

۳۹.۷ درصد از بیکاران کشور، فارغ‌التحصیل دانشگاهی هستند

همچنین در حال حاضر ۲ میلیون و ۳۹۹ هزار و ۵۵۴ نفر بیکار در کشور داریم که بررسی سهم «جمعیت بیکار تحصیل کرده از مجموع جمعیت بیکار کشور» حاکی از آن است که ۳۹.۷ درصد بیکاران کشور، در گروه فارغ‌التحصیلان آموزش عالی قرار دارند که این سهم در بهار سال ۱۴۰۰، معادل ۴۰.۳ درصد بود.

البته سهم «جمعیت شاغل فارغ‌التحصیل از کل شاغلان» با رشد مواجه بوده به طوری که این سهم ۱.۳ درصد افزایش داشته و از ۲۵.۳ درصد در بهار سال ۱۴۰۰ به ۲۶.۶ درصد در بهار سال ۱۴۰۱ رسیده است.

نظرات بینندگان