arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۴۵۶۲
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۲۱ - ۱۵ تير ۱۴۰۱

جان بولتون: بایدن در برابر ایران وا داده است

جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق آمریکا امروز چهارشنبه گفته «جو بایدن»، رئیس‌جمهور این کشور در برابر ایران وا داده است. بولتون مدعی شده اطلاعیه اخیر وزارت امنیت داخلی آمریکا برای تسهیل ورود افراد مرتبط با سازمان‌های اصطلاحاً «تروریستی» بخشی از تلاش جو بایدن برای ورود به توافق هسته‌ای با ایران است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق آمریکا امروز چهارشنبه گفته «جو بایدن»، رئیس‌جمهور این کشور در برابر ایران وا داده است.

بولتون مدعی شده اطلاعیه اخیر وزارت امنیت داخلی آمریکا برای تسهیل ورود افراد مرتبط با سازمان‌های اصطلاحاً «تروریستی» بخشی از تلاش جو بایدن برای ورود به توافق هسته‌ای با ایران است.

جان بولتون گفت: «فکر می‌کنم این یک تصمیم فاجعه‌بار است. من دلیل آن را تا حد زیادی تلاش‌های ادامه‌دار دولت برای بازگشت به توافق هسته‌ای می‌دانم.»

ادعای جان بولتون در حالی مطرح شده که وزارت خارجه آمریکا ادعاهای منتشرشده در برخی رسانه‌ها مبنی بر اینکه اطلاعیه جدید این کشور با ایران مرتبط است را رد کرده‌اند.

برخی رسانه‌ها مدعی شده‌ بودند وزارت خارجه و امنیت داخلی آمریکا بیانیه‌ای صادر کرده‌اند تا رویه قبلی دولت آمریکا در جلوگیری از ورود ایرانیانی به آمریکا که خدمت نظام وظیفه‌شان را در سپاه پاسداران گذرانده‌اند اصلاح کنند.

وزارت خارجه آمریکا گفته که هدف از صدور این اطلاعیه عدم جلوگیری از ورود افغانستانی‌هایی بوده که برای امنیت ملی آمریکا تهدید محسوب نمی‌شوند اما سابقا از ورودشان به آمریکا جلوگیری به عمل آمده است.

با وجود این، بایدن صدور این اطلاعیه را به ایران مرتبط دانسته و مدعی شده است: «این نشانه دیگری از وا دادن و تعظیم شدن در برابر ایران است.»

نظرات بینندگان