arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۴۶۰۳
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۰۹ - ۱۶ تير ۱۴۰۱

موج هفتم کرونا در فرانسه؛ دعوت مردم به استفاده مجدد از ماسک در فضاهای بسته

وزیر فرانسه در واکنش به افزایش قابل توجه شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور که از آغاز موج هفتم کرونا خبر می‌دهد، مردم را به استفاده از ماسک دعوت کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: وزیر فرانسه در واکنش به افزایش قابل توجه شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور که از آغاز موج هفتم کرونا خبر می‌دهد، مردم را به استفاده از ماسک دعوت کرد.

«الیزابت بورن» در گفت‌وگو با شبکه تلویزیون «ت. اف۱»، از مردم کشورش خواست در فضاهای بسته و پرجمعیت و به‌ویژه در وسایل حمل و نقل عمومی حتما ماسک بزنند.

وی اطمینان داد که قرار نیست تدابیر اجباری در این زمینه اتخاذ شود چرا که مردم امروز اهمیت مساله را درک کرده اند.

بورن با بیان اینکه «همه‌گیری بازگشته است»، افراد مسن و آسیب‌پذیر را به تزریق واکسن یادآور دوم دعوت کرد.

در روزهای اخیر ابتلای بیش از ۲۰۰ هزار فرانسوی به کووید۱۹ در ۲۴ ساعت، آغاز موج هفتم کرونا را در فرانسه نشان داد که وزیر بهداشت جدید این کشور نیز آن را تایید کرد. دیروز تعداد ابتلا در ۲۴ ساعت، ۱۵۴ هزار و ۶۱۵ مورد اعلام شد.

دیروز رئیس انجمن پزشکان اورژانس فرانسه سیاست دولت امانوئل مکرون رئیس‌جمهور این کشور مبنی بر پایان دادن به قانون اجباری استفاده از ماسک در شبکه حمل و نقل را یک اشتباه دانست.

پاتریک پِلو اظهار داشت: این تصمیم در لحظه خوشحالی اولویه وران وزیر سابق بهداشت در جریان کارزارهای انتخابات پارلمانی گرفته شد و باید استفاده از ماسک بار دیگر در شبکه حمل و نقل اجباری شود.

نظرات بینندگان