arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۴۶۳۱
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۲ - ۱۶ تير ۱۴۰۱

سازمان بیمه سلامت در واکنش به خبر گرانی دارو در روز‌های آینده: قرار نیست پرداختی از جیب مردم افزایش پیدا کند / مابه‌التفاوت قیمت ها، توسط بیمه‌ها پرداخت می‌شود

روابط عمومی سازمان بیمه سلامت با تکذیب خبری با عنوان «قیمت دارو در روزهای آینده تغییر می‌کند» که به نقل از مدیر عامل این سازمان در برخی رسانه‌ها و فضای مجازی منتشر شده، توضیحاتی در این زمینه را ارائه کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: روابط عمومی سازمان بیمه سلامت با تکذیب خبری با عنوان «قیمت دارو در روزهای آینده تغییر می‌کند» که به نقل از مدیر عامل این سازمان در برخی رسانه‌ها و فضای مجازی منتشر شده، توضیحاتی در این زمینه را ارائه کرد.

روابط عمومی سازمان بیمه سلامت، اعلام کرد: «بحث ساماندهی ارز دارو مطرح است و حذف ارز دارو به هیچ عنوان مطرح نیست. همچنین پوشش بیمه‌ای به هیچ عنوان حذف نشده و تغییر نخواهد کرد. پرداختی از جیب مردم در زمینه دارو افزایش نمی‌یابد.

بر اساس این گزارش داروهایی که در حال حاضر پوشش ۷۰ درصدی بیمه دارند به همین شکل باقی می‌ماند و علاوه بر آن، مابه‌التفاوت ارز به همه داروها تخصیص پیدا می‌کند. بحث پلکانی بیمه شدن مربوط به داروهایی است که تاکنون تحت پوشش بیمه نبودند. بنابراین علاوه بر پوشش ۷۰ درصدی داروهایی که تحت پوشش هستند، داروهایی که تاکنون تحت پوشش نبوده هم به صورت پلکانی تحت پوشش قرار خواهند گرفت.»

بیمه سلامت ایران همچنین اعلام کرده است: «حتی برای بخشی از داروهای بدون نسخه نیز که تحت پوشش بیمه نیستند، برنامه‌هایی برای پوشش بیمه‌ای وجود دارد. با این حساب، پرداختی از جیب مردم در زمینه دارو کاهش پیدا می‌کند. هزینه‌های افزایش یافته در زمینه تولید دارو محاسبه خواهد شد و این مابه‌التفاوت با بودجه‌ای که سازمان برنامه و بودجه می‌دهد، توسط بیمه‌ها پرداخت می‌شود و قرار نیست پرداختی از جیب مردم افزایش پیدا کند.»

بنابر اعلام سازمان بیمه سلامت ایران، همچنین لازم به ذکر است که قیمت گذاری دارو توسط سازمان غذا و دارو انجام می‌شود.

نظرات بینندگان