arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۵۲۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۲ - ۱۲ تير ۱۳۹۱

طنز/ راه حل گرانی چیست؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شهرام شکیبا : شورای مردمی حمایت از حقوق مستضعفین و مبارزه با گرانی‌ها اعلام کرد: «برای مقابله با فشارهای خارجی، همدردی با محرومین در گرانی‌ها، کاهش مصرف، اعتراض به سوءمدیریت‌ها و سیاست‌های غلط برخی مسئولین در حوزه اقتصاد، دوشنبه 12 تیرماه روزه می‌گیریم.»

- لطفاً مشخص کنید «مسئولین» چه کسانی هستند. می‌خواهم بدانم موضع شما چند سال قبل در قبال این «مسئولین» و کسانی که آنها را ناکارآمد می‌دانستند، چیست؟

- «مسئولان» خوبند مگر اینکه نان خالی گران شود.

- با این حساب عن‌قریب از بابت گرانی و گرسنگی می‌میریم اما خیالی نیست، چراکه از کثرت روزه و سایر اعمال عبادی - اقتصادی‌مان مستقیم به بهشت برین منتقل می‌شویم. لذا از همین الان قرارمان لب جوی عسل جنب حوریان سیم‌تن. به قول شاعر: «قرارمون یادت نره، دیر نکنی منتظرم.»

- دوستان که سه سال صبر کردند، خب 20 روز دیگر هم دندان روی جگر بگذارند تا ماه رمضان بیاید. آن وقت 30 روز روزه می‌گیریم و همه چیز 30 برابر ارزان‌تر می‌شود.

- همه چیز را فهمیدم اما نفهمیدم اینکه ما یک روز روزه بگیریم، چگونه باعث مقابله با فشارهای خارجی می‌شود؟

- با توجه به اینکه طبق اخبار صداوسیما، غرب از شدت فشار اقتصادی و گرانی در شرف انحطاط و اضمحلال مطلق است، ای کاش این دوستان این راه حل درخشان‌شان را لو نمی‌دادند.

- این گرانی‌ها اگر هیچ اثری نداشت، لااقل عمل مستحبات را به یادمان انداخت. فقط نمی‌دانم چرا گفته‌اند اگر فقر از یک در وارد شود، ایمان از در دیگر بیرون می‌رود؟

- راستی آقایان افطار به دعوت کدام مسئول در چه هتلی تشریف دارند؟

- ایرانی جماعت ماه رمضان که تمام می‌شود، چند کیلو اضافه‌وزن پیدا می‌کند. از بس که بعداز افطار و وقت سحر چیز می‌خورد. ما که دیگر خورد و خوراک گیرمان نمی‌آید اما خدا به خیر بگذراند عاقبت بعضی‌ها را که خوردن عادت‌شان شده. یک وقت بی‌«مسئولان» نشویم با این طرح.

- اینکه ما چیزی نخوریم، دردی را دوا نمی‌کند. لطفاً شما که دست‌تان توی کار است و عوض همه ملت غصه می‌خورید، بگویید آنها که می‌خورند، نخورند. ما «گنجشک‌روزی» هستیم. لذا طرح‌تان را به از ما بهتران «گودزیلاروزی» بگویید.

- اوضاع و احوال یک طوری است که ما همین‌جوری هم روزه به حساب می‌آییم. لذا اگر به همین زندگی عادی‌مان ادامه بدهیم و فقط نیت وقصد قربت کنیم، کافی است.

- ببخشید، اینکه مردم گرسنگی‌شان را به حساب روزه و عبادت بگذارند، مثل این نیست که روغن ریخته را نذر امامزاده کنند؟

- اینجوری که ما تهذیب نفس پیدا می‌کنیم. آنها که باید نفس‌شان مهذب باشد ولی نیست و به تبع آن وضع مالی‌شان هم توپ است، تکلیف‌شان چیست؟

- حالا که دوستان از راه روزه در 24 ساعت مشکل گرانی، سوءمدیریت اقتصادی، فشارهای خارجی و ... را حل می‌کنند. خب این روزهای باقی‌مانده تا ماه رمضان را هم روزه بگیرند که کلاً همه مشکلات داخلی و خارجی و ارضی و سماوی حل شود تا ان‌شاءالله ماه رمضان را بکوب بگذاریم پشت روزه از بابت بهشت و حورالعین و غلمان و الباقی قضایای مربوطه.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۲
0
6
شما فقط " آخ " نگو همه چي درست ميشه
نظرات بینندگان