arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۵۵۰
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۴ - ۱۲ تير ۱۳۹۱

پیشنهاد آیت‌الله مکارم به مردم درباره گرانی: ساده زیستی پیشه کنید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حضرت آیت الله  مکارم شیرازی در جمع شورای عالی آموزش و پرورش استان خراسان و شورای زیارت خراسان رضوی، ضمن تشریح هدف بعثت پیامبر اسلام(ص) گفتند: تا می توانید در آموزش و پرورش از منابع اسلامی به خصوص قرآن و نهج البلاغه و احادیث اهل بیت(ع) که دریایی از معارف است استفاده کنید.
 
ایشان افزودند: این کار علاوه بر تحکیم پایه های دین، پایه های نظام اسلامی و استقلال کشور وشکست ناپذیری در برابر دشمنان را تقویت می کند.
 
سالیانه حضور 28میلیون زائر در مشهد مقدس
معظم له  اضافه کردند: تعداد زوار علی بن موسی الرضا(ع) که طبق آمار موثق در سال حدود 28 میلیون نفر است و گروهی از آنها از کشورهای مختلف هستند و ظرفیت و پتانسیل خوبی برای کارهای فرهنگی دارند و می توان از این طریق تحولی در جوامع اسلامی ایجاد کرد.
 
این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود به مسأله تحریم های خارجی اشاره کرده وگفتند: بسیاری از آنها را با تدبیر می توان توسط کشورهای دوست دور زد وتحریم کنندگان را ناکام گذارد.
 
حضرت آیت الله مکارم شیرازی افزودند: برای کم کردن فشار این تحریم ها ومسأله گرانی علاوه بر تدابیری که بر دولت لازم است، سزاوار است هموطنان عزیزساده زیستی را پیشه کنند، میهمانی ها و جشن های ازدواج را ساده و کم خرج برگزار کنند، مطمئن باشند دشمن از تحمل و پایداری آنها خسته خواهد شد و این وضع ادامه نخواهد یافت. ساده زیستی روش اولیا و انبیا بوده و سبب کاستن فشارها خواهد شد.
نظرات بینندگان