arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۵۵۵۹
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۸ - ۲۲ تير ۱۴۰۱

کره شمالی جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک را به رسمیت شناخت

«دنیس پوشیلین» رئیس جمهوری خلق دونتسک (DPR) گفت که کره شمالی روز چهارشنبه این جمهوری خودخوانده را به رسمیت شناخت و آن را پیروزی دیگر دیپلماسی خواند. پوشیلین در کانال تلگرامی خود نوشت: جمهوری دموکراتیک خلق کره امروز جمهوری خلق دونتسک را به رسمیت شناخت. جمهوری خلق دونتسک و دولت آن همچنان در حال تقویت است. این یک پیروزی دیگر برای دیپلماسی ما است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: «دنیس پوشیلین» رئیس جمهوری خلق دونتسک (DPR) گفت که کره شمالی روز چهارشنبه این جمهوری خودخوانده را به رسمیت شناخت و آن را پیروزی دیگر دیپلماسی خواند.

پوشیلین در کانال تلگرامی خود نوشت: جمهوری دموکراتیک خلق کره امروز جمهوری خلق دونتسک را به رسمیت شناخت. جمهوری خلق دونتسک و دولت آن همچنان در حال تقویت است. این یک پیروزی دیگر برای دیپلماسی ما است.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی افزود این تصمیم پایه ای برای توسعه بیشتر روابط در حوزه اقتصادی خواهد بود و مشارکت جغرافیای تجارت را برای شرکت‌ها افزایش خواهد داد. پوشیلین سپس با ابراز امیدواری برای همکاری فعال و مثمرثمر گفت: از مردم کره شمالی به خاطر این حمایت قابل توجه از ساکنان دونباس سپاسگزاریم.

طبق این گزارش، سفارت کره شمالی در مسکو روز چهارشنبه به اسپوتنیک گفت پیونگ‌یانگ استقلال جمهوری خلق لوهانسک (LPR) و جمهوری خلق دونتسک (DPR) را به رسمیت شناخته است. این سفارتخانه با بیان اینکه یادداشت مربوطه به سفارت روسیه در پیونگ‌یانگ ارسال شده، گفت: ما به رسمیت شناختن دو جمهوری را تأیید می‌کنیم.

نظرات بینندگان