arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۵۶۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۵ - ۱۲ تير ۱۳۹۱

طرح جلوگیری از ورود نفتکش‌ها به تنگه هرمز در مجلس کلید خورد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از تهیه طرح جلوگیری از نفتکش ها در تنگه هرمز با صد امضاء خبر داد و گفت: در صورت تایید نهایی این طرح، دولت ایران موظف می شود تا از عبور نفتکش ها در تنگه هرمز که برای اتحادیه اروپا، آمریکا و اسرائیل غاصب نفت حمل می کنند، جلوگیری کند.

جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد و کلات در مجلس در گفت وگو با خبرنگار بولتن نیوز با بیان اینکه طرح اعمال حق حاکمیت جمهوری اسلامی ایران در آبراه های داخلی و ساحلی (تنگه هرمز) با صد امضاء در مجلس شورای اسلامی تهیه شده است، گفت: این طرح دارای قید 2 فوریتی است و بزودی در صحن مجلس مطرح و به تصویب خواهد رسید.

وی با اشاره به محتوای این طرح گفت: این طرح بر اجرای مفاد کنوانسیون 1985 ژنو و کنوانسیون 1982 جامائیکا برای جلوگیری و جبران ضرر ناشی از تحریم های نفتی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به ماده واحده این طرح هم اشاره کرد و گفت: مطابق این ماده واحده دولت جمهوری اسلامی ایران موظف می شود تا بر اساس حق حاکمیت خود از عبور نفتکش هایی که نفت خود را به مقصد کشورهای طراح تحریم نفتی علیه ایران ( اتحادیه اروپا، آمریکا و اسرائیل غاصب)، حمل می کنند، جلوگیری نماید.

کریمی قدوسی تاکید کرد: این طرح در پاسخ به تحریم های ظالمانه نفتی علیه کشور ماست چرا که در سال گذشته وقتی زمزمه تحریم نفتی علیه ایران مطرح شد، مسئولین اعلام کردند که اگر این تحریم ها اعمال شود، ما در آب های داخلی و ساحلی حق حاکمیت خود را اعمال می کنیم.

وی با اشاره به جلسه امروز یکشنبه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: در این جلسه علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه و تعدادی از معاونین وزیر حضور داشتند که این طرح مورد بررسی قرار گرفت و در خصوص آن مباحثی مطرح شد و همه حاضرین در جلسه از این طرح حمایت کردند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۸
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۲
29
11
درود و هزاران درود بر شرف آنهایی که این تصمیم رو گرفتن
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۲
25
12
احسنت به این میگن برخورد درستو حسابی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۲
6
39
مگر تحریم ها رحمت نیست چرا ناراحتین؟
یک جهان سومی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۲
4
27
شماها اگه میخواستید این کار رو بکنید باید زودتر افدام میکردید یعنی از 11 این ماه . نه اینکه تازه حرفش رو بزنید .
نظرات بینندگان