arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۵۶۸
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۶ - ۱۲ تير ۱۳۹۱

سید علی خمینی: امام(ره) در عمل هم جوان‌گرا بودند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ایسنا نوشت: حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی خمینی با تاکید بر ضرورت استفاده از جوانان در مسئولیت‌های مختلف گفت: حضور جوانان کشور بویژه در تهران و آماده شدن آنها برای به دست گرفتن مدیریت شهری و مسئولیت‌های مختلف، یک اقدام بسیار موثر و خوب است که باید در تمامی سطوح انجام شود.

نوه امام خمینی(ره) در مراسم تجدید میثاق بیش از 1500 نفر از جوانان تهران با بنیانگذار جمهوری اسلامی که روز گذشته از سوی خانه شهریاران جوان برگزار شد، افزود: ان‌شاءالله به گونه‌ای عمل کنیم که امکان مدیریت جوانان در تمامی سطوح برای خدمت در نظام وجود داشته باشد و این نظام را به دست صاحب اصلی خود یعنی امام زمان(عج) بسپاریم.

وی با بیان اینکه "بسیاری از مسئولان دوره امام(ره) از نیروهای بسیار جوان بودند"، اظهار کرد: اگر امام شعار جوان‌گرایی سرمی‌داد، در عمل هم اینگونه بود، چراکه مساله ارتباط با جوانان و سپردن مسئولیت به آنها در کل مسیر پیشرفت نظام، بسیار مهم است.

سیدعلی خمینی با بیان اینکه "ایجاد خانه شهریاران جوان از اقدامات بسیار خوب مسئولان است"، اضافه کرد: جوانی فرصتی است که اگر با برنامه‌ریزی از آن استفاده نشود، نه تنها از بین می‌رود بلکه تبدیل به ضدفرصت می‌شود. همان‌گونه که اگر از آب جاری در یک رودخانه به درستی بهره نگیریم، طغیان می‌کند و خرابی به بار می‌آورد، نیروی جوانی هم نیازمند برنامه‌ریزی برای ایجاد فرصت است.

 وی با تاکید بر اینکه "هر نظام و تشکیلاتی باید بتواند از پتانسیل جوانی که در جامعه وجود دارد با برنامه‌ریزی دقیق، بهره‌برداری کند"، تصریح کرد: اگر بخواهیم نمونه استفاده صحیح از پتانسیل جوانی را مثال بزنیم، بیابیم باید در کیفیت ارتباط امام راحل و جوانان انقلابی و دوران جنگ جستجو کنیم. امام یک پیرمرد بود اما می‌بینیم ارتباط خاصی با جوانان داشت که نتیجه آن ثمرات بسیار خوبی را رقم زد.

نوه امام خمینی (ره) در پایان، با اشاره به اینکه "چه کسی گمان می‌کرد که جامعه ایران بتواند در مقابل استبداد ستم‌شاهی و قدرت 2500 ساله متکی به ابرقدرت‌های دنیا چنین انقلاب بزرگی را با دست خالی رقم بزند؟" افزود: امام با جنگ مسلحانه و حرکات افراطی مخالف بودند. ایشان با نیروی عظیم اجتماعی و حضور عظیم جوانان توانست این قدرت 2500 ساله را از بین ببرد و طرحی نو در اندازد. این اولین قدم جوانان و امام بود و در مرحله دوم پتانسیل جوان توانست مساله جنگ را پیش برده و در مقابل نیروی عظیم دشمن بعثی در جنگ پیروز شود.
نظرات بینندگان