arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۵۶۸۵
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۲۲ - ۲۳ تير ۱۴۰۱

مشاور وزیر ارشاد: به زودی نامگذاری «روز طنز» را مطرح می‌کنیم

محمود شالویی مشاور وزیر ارشاد گفت: به زودی نامگذاری روز طنز و ثبت جشنواره طنزپهلو به نام فومن را در شورای عالی فرهنگ عمومی مطرح می کنیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: مشاور وزیر ارشاد، شخصیت استاد صابری را درس آموز دانست و بیان کرد: امروز به درس ها و معارف گل آقا نیاز مبرم داریم و هنوز جای خالی صابری پر نشده و باید صابری ها وارد حوزه فرهنگ و هنر ما شوند.

محمود شالویی در اختتامیه ششمین جشنواره ملی «طنزپهلو» که در مجتمع فرهنگی و هنری سیدالشهداء(ع) اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فومن برگزار شد، با اشاره به خدمت مرحوم کیومرث صابری(گل آقا) به جامعه هنری ما، اظهار کرد: خدمت استاد در حوزه طنز کم سابقه به شمار می رود.

وی با بیان اینکه علامه دهخدا رویه طنز را در پیش گرفت، اما از لطافت مرحوم صابری برخوردار نبود، تصریح کرد: لطافت در کلام صابری نهفته بود و زمانی که به زبان طنز نقد می کرد، کسی متوجه تندی و تلخی نمی شد.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، طنز استاد صابری را برخاسته از اندیشه والای و با طراوت ایشان دانست و متذکر شد: گل آقا دردهای جامعه را می شناخت و طنزش معمولی نبود، بلکه معنا داشت و از زبان طنز برای بیان دردها بهره می گرفت.

وی شخصیت استاد صابری را درس آموز دانست و بیان کرد: امروز به درس ها و معارف گل آقا نیاز مبرم داریم و هنوز جای خالی صابری پر نشده و باید صابری ها وارد حوزه فرهنگ و هنر ما شوند.

شالویی، با بیان اینکه ثبت جشنواره ملی طنزپهلو در تقویم وزارت ارشاد را پیگیری می کنیم، گفت: به زودی نامگذاری روز طنز و ثبت جشنواره طنزپهلو به نام فومن را در شورای عالی فرهنگ عمومی مطرح می کنیم.

وی همچنین از توافق نامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت راه و شهرسازی خبر داد و اظهار کرد: جامعه هنری باید از زمین و مسکن بهره مند شوند و دولت مردمی اهتمام ویژه نسبت به رسیدگی به مشکلات جامعه فرهنگ و هنر دارد.

نظرات بینندگان