پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اوایل سال جاری میلادی اعلام شده بود که اینستاگرام در حال کار روی قابلیت جدیدی است تا تولید کنندگان محتوا بتوانند به صورت مستقیم با ارائه برخی محتواهای اختصاصی در استوری یا لایوهای خود کسب درآمد کنند. حالا این شبکه اجتماعی ویژگیهای بیشتری را برای سازندگان و کسب درآمد آنها معرفی کرده است.
آدام موسری، رئیس اینستاگرام در پست جدیدی گفت که این پلتفرم قصد دارد «بهترین مکان آنلاین برای درآمدزایی سازندگان» باشد و این ویژگیهای جدید، با توجه به بازخورد مستقیم سازندگان توسعه داده شدهاند.
قابلیتهای جدید اینستاگرام برای کسب درآمد
به طور کلی ویژگیهایی که اکنون در دسترس سازندگان قرار گرفته شامل موارد زیر میشود و در ادامه به صورت خلاصه آنها را توضیح خواهیم داد:
چت با مشترکین
انتشار ریلز اختصاصی برای مشترکین
انتشار پستهای اختصاصی برای مشترکین
صفحه جدید خانه مشترکین
مهمترین قابلیت جدید اینستاگرام برای سازندگان، یعنی انتشار پستهای اختصاصی برای مشترکین، امکان انتشار پستهایی را در دسترس سازندگان قرار میدهد که فقط برای مشترکین نمایش داده میشوند. تولیدکنندگان محتوا قبلا میتوانستند این کار را با استوری انجام دهند، اما اکنون میتوانند، برخی پستهای انحصاری خود را فقط به طرفداران مشترک خود، ارائه کنند. علاوه بر پستها، سازندگان میتوانند برخی ویدیوهای ریلز را نیز به صورت انحصاری برای مشترکین خود به اشتراک بگذارند.
همچنین در پروفایل کاربران، یک برگه جدید تحت عنوان «خانه مشترکین» (subscriber home) وجود خواهد داشت که در آن مشترکین میتوانند عکسها و ریلزهای انحصاری و اختصاصی خود را تماشا کنند.
به غیر از استوریها و پستهای فید، سازندگان همچنین میتوانند به طور انحصاری از طریق لایو (پخش زنده) با مشترکین خود در تماس باشند. حالا ویژگی جدید دیگری نیز توسط موسری معرفی شده که به سازندگان اینستاگرام اجازه میدهد تا با حداکثر 30 مشترک خود به طور همزمان چت کنند.
اینستاگرام بهتدریج قابلیت اشتراکهای خود را بهبود بخشیده و آنها را در دسترس «دهها هزار» سازنده مستقر در ایالات متحده قرار داده است، اما موسری تایید میکند که این قابلیت باید در دسترس کاربران دیگری نیز قرار بگیرد. او در این پست خود گفت:
«این فقط یک قدم در مسیری طولانی است تا به سازندگان در همهجا طیف وسیعی از ابزارها را ارائه کنیم تا بتوانند به صورت آنلاین کسب درآمد کنند. ما واقعا در مورد این ویژگیها هیجانزده هستیم.»
اخیرا همچنین شبکه اجتماعی متعلق به متا از مارکتپلیس (Market Place) خود رونمایی کرده بود که برای تعامل برندها و سازندگان محتوا طراحی شده است.
منبع: دیجیاتو