arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۵۸۶
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۸ - ۱۲ تير ۱۳۹۱

توضیحات جدید مهدی هاشمی در خصوص تحصیلش در دانشگاه آکسفورد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مهدي هاشمي در واکنش به انتشار مطلبی از سوی یک استاد ایرانی سابق دانشگاه اکسفورد در شرق نوشت:

«براساس اسناد رسمي موجود، تحقيقات رسمي دانشگاه آكسفورد در خصوص ادعاهاي وارده به اينجانب (مهدي هاشمي)، درخصوص آماده نمودن طرح تحقيقاتي و پذيرفته شدن در دوره تحصيلي مقطع د كتراي دانشگاه آكسفورد كه به سرپرستي آقاي پيتر نورث كه از مبرزترين وكلاي انگلستان به شمار مي‌رود انجام شد، حاكي از بي‌اساس بودن اين ادعاهاست، چنانكه پس از اعتراض آقاي شيخ الاسلامي، دانشگاه آكسفورد تيم تحقيقاتي خود را براي بررسي موضوع به رياست آقاي نورث تعيين مي‌كند كه پس از تحقيقات، در گزارش اين تيم تمامي مراحل ورود اينجانب به آكسفورد و در رشته علوم انساني كاملا قانوني تشخيص داده مي‌شود و اين نتيجه از طرف رييس موسسه شرق‌شناسي دانشگاه آكسفورد پس از تحقيقات مفصلي چنين اعلام گرديد:

«با توجه به مداركي كه ايشان در دست دارد (آقاي نورث) و نيز نتايج حاصل از آن مدارك هيچ‌گونه دليلي وجود ندارد كه دانشگاه بتواند بر مبناي آن شما نامبرده (مهدي هاشمي) را به تخطي از قوانين براي اخذ پذيرش از اين دانشگاه محكوم نماييد.»

بنابراين، پذيرش اينجانب در دانشگاه آكسفورد در گرايش علوم انساني مطابق مقررات و بدون هيچ خطايي صورت گرفته است. حال معلوم نيست آقاي شيخ‌الاسلامي همچنان به چه چيز اعتراض دارد؟!

درخصوص طرح سوال آقاي شيخ‌الاسلامي، استاد اسبق دانشگاه آكسفورد از اين دانشگاه و يادآوري مقررات آن دانشگاه، قابل ذكر است كه ايشان بايد درخواست را در چارچوب قانون و مقررات مطرح نمايد، زيرا زير سوال بردن پروسه دانشجوگيري دانشگاه آكسفورد در حقيقت زير سوال بردن تحصيلات و فعاليت‌هاي علمي خود ايشان است!!

حال جاي طرح اين سوال از آقاي شيخ‌الاسلامي است كه اگر شما با دانشگاه آكسفورد مشكل داريد، طبق كدام حكم شرع و قانون، بنده را كه جزو شاگردان برجسته دبيرستان نيكان و از منتخبين شركت در المپياد رياضي بوده و رتبه 29 ورودي دانشگاه تهران را كسب كرده‌ام زير سوال مي‌بريد؟ ضمنا لازم به ذكر است كه اينجانب پس از اخذ مدرك مهندسي مخابرات از دانشگاه فني تهران، براي ادامه تحصيل و پس از فراگرفتن زبان انگليسي وارد دانشگاه دولتي كانبراي استراليا گشتم و فكر نمي‌كنم علاقه‌مندي بنده به تحصيل در گرايش علوم انساني، خلاف مقررات قانوني و عرف دانشگاهي باشد. كمااينكه تحصيل در چند رشته علمي، اعم از علوم انساني و مهندسي نيز منحصربه‌فرد نبوده و بسيار اتفاق افتاده است و جاي هيچ‌گونه اشكالي نيست.

نكته جالب اينكه اعتراض آقاي شيخ‌الاسلامي در حالي است كه استاد راهنماي بنده نيز در آكسفورد آقاي پروفسور هرزيگ مي‌باشد كه جانشين آقاي شيخ‌الاسلامي است.

همچنين اينجانب علي‌رغم حضور فعال در جبهه‌هاي دفاع مقدس، تحصيلات خود را با اخذ مدرك فوق‌ليسانس مهندس انرژي در دانشگاه صنعتي شريف ادامه داده و با تلاش و همكاري عده‌اي از متخصصان، سازمان مهندسي و سازمان تاسيسات دريايي را تشكيل داديم كه در حال حاضر به لطف خداوند و توانايي كارشناسان ايراني، كشورمان يكي از مطرح‌ترين كشورها در اين صنعت مي‌باشد كه اين امر موجب گرديده نه تنها ارزي از كشور خارج نشود، بلكه ميزان قابل‌توجهي ارز از محل صادرات اين نوع خدمات عايد گردد. پس از آن نيز در مقام مديرعامل شركت بهينه‌سازي مصرف سوخت كارهاي تحقيقاتي گسترده‌اي را به عمل آورديم كه نتايج آن نيز در كشور ملموس است.»

در خاتمه آقاي مهدي هاشمي تاكيد مي‌نمايد كه وي هيچ سابقه كيفري نداشته و در معدود موارد اتهامي در دادسرا، در دادگاه تبرئه گرديده است.
نظرات بینندگان