arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۵۹۶۲
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۰۸ - ۲۶ تير ۱۴۰۱

درگیری و خشونت شدید در مرز سودان و اتیوپی با ۳۱ کشته

ده‌ها خانواده روز شنبه از مناقشه قبیله‌ای در استان نیل آبی سودان، در مرز اتیوپی، که در روز‌های اخیر ۳۱ کشته و ده‌ها زخمی بر جا گذاشته است، گریختند. یکی از مسئولان شهرداری «الروصیرص» به خبرگزاری فرانسه گفت: «من زخمی‌ها و صف‌های طولانی افرادی که به پاسگاه‌های پلیس پناه می‌آوردند، می‌بینم.» «الروصیرص» با یک پل از الدمازین، مرکز استان نیل آبی که در ۸۰۰ کیلومتری جنوب خرطوم واقع است، جدا شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صداوسیما: درگیری های قبیله ای روزهای اخیر در مناطق مرزی اتیوپی ۳۱ کشته و دهها زخمی بر جا گذاشت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از خرطوم، ده‌ها خانواده روز شنبه از مناقشه قبیله‌ای در استان نیل آبی سودان، در مرز اتیوپی، که در روز‌های اخیر ۳۱ کشته و ده‌ها زخمی بر جا گذاشته است، گریختند.

یکی از مسئولان شهرداری «الروصیرص» به خبرگزاری فرانسه گفت: «من زخمی‌ها و صف‌های طولانی افرادی که به پاسگاه‌های پلیس پناه می‌آوردند، می‌بینم.»

«الروصیرص» با یک پل از الدمازین، مرکز استان نیل آبی که در ۸۰۰ کیلومتری جنوب خرطوم واقع است، جدا شده است و روز شنبه به گفته یکی از ساکنین، ده‌ها خانواده به ویژه زنان و کودکان برای فرار از نبرد‌ها از روی آن عبور کردند.

مسئول شهرداری الروصیرص افزود: «ما برای به دست گرفتن دوباره اوضاع به نیرو‌های کمکی نیاز داریم. پزشکان بیمارستان الروصیرص نیز تقاضای نیروی کمکی کرده اند، تعداد زخمی‌ها بی وقفه رو به افزایش است.»

این درگیری‌های جدید در پی درگیری‌های روز‌های اخیر روی می‌دهد که به گفته منابع امنیتی، ۳۱ کشته و ۳۹ زخمی در منطقه جنوبی‌تر قیسان بر جا گذاشت.

احمد العمده استاندار نیل آبی در تلویزیونی دولتی اعلام کرد وضعیت در قیسان بهتر شده، اما درگیری‌ها اکنون در الروصیرص ادامه دارد.

در قیسان، از روز دوشنبه تا جمعه در این مناقشه که بر سر زمین بود، ۱۶ مغازه به آتش کشیده شدند. مقامات در آنجا مقررات منع آمد و شد برای مغازه داران برقرار کردند و هر گونه تجمع یا راهپیمایی از روز جمعه به مدت یک ماه ممنوع اعلام شد.

نظرات بینندگان