arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۶۰۳۱
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۸ - ۲۶ تير ۱۴۰۱

کرایه نجومی برای خودروهای لوکس؛ لامبورگینی روزی ۴۰ میلیون

پس از جست‌وجو در سایت‌های مختلف اینترنتی، آگهی‌های اجاره خودرو‌های لاکچری و لوکس را مشاهده می‌کنیم. اجاره خودروی لامبورگینی هوراکان در کیش روزانه ۴۰ میلیون تومان خواهد بود. این در شرایطی است که خودرو را بدون راننده اجاره کنید. البته برای اجاره این خودرو ۵۰۰ میلیون تومان چک بین‌بانکی و همچنین مدارکی شامل گواهینامه و کپی کارت شناسایی را نیز داشته باشید. همچنین اجاره مازراتی گرن کاپریو (کروک) به صورت روزانه ۷ میلیون تومان است. هزینه اجاره BMW i۸ نیز روزانه ۱۰ میلیون تومان و اجاره روزانه خودرو مازراتی گرن توریزمو بین ۵ میلیون تا ۷ میلیون تومان است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

گسترش نیوز: رئیس اتحادیه اتومبیل کرایه و موسسات توریستی اظهار داشت: مشکل اصلی ما گرانی خودرو است. با افزایش نرخ خودرو وکاهش قدرت خرید افراد دیگر نمی‌توانند ماشین خریداری کرده و در آژانس‌های مسافربری مشغول به کار شوند.

پس از جست‌وجو در سایت‌های مختلف اینترنتی، آگهی‌های اجاره خودرو‌های لاکچری و لوکس را مشاهده می‌کنیم. اجاره خودروی لامبورگینی هوراکان در کیش روزانه ۴۰ میلیون تومان خواهد بود. این در شرایطی است که خودرو را بدون راننده اجاره کنید. البته برای اجاره این خودرو ۵۰۰ میلیون تومان چک بین‌بانکی و همچنین مدارکی شامل گواهینامه و کپی کارت شناسایی را نیز داشته باشید. همچنین اجاره مازراتی گرن کاپریو (کروک) به صورت روزانه ۷ میلیون تومان است. هزینه اجاره BMW i۸ نیز روزانه ۱۰ میلیون تومان و اجاره روزانه خودرو مازراتی گرن توریزمو بین ۵ میلیون تا ۷ میلیون تومان است. این مبالغ برای چند ساعت رانندگی با یک خودرو به شدت عجیب است.

کرایه نجومی برای خودروهای لوکس؛ لامبورگینی روزی ۴۰ میلیون

کرایه نجومی برای خودروهای لوکس؛ لامبورگینی روزی ۴۰ میلیون

اما افرادی به اصطلاح عشق ماشین حاضرند هزینه زیادی متحمل شوند تا سواری چنین خودروهای لاکچری را تجربه کنند. در این بین نباید افرادی را فراموش کرد که برای به رخ کشیدن ماشین خود به بقیه افراد این خودروها را اجاره می‌کنند. ویراژ دادن در خیابان‌ها با خودروهای اجاره‌ای می‌تواند دردسرهای جدیدی را به همراه داشته باشد. ظاهرا این بار باید نگران این موضوع باشیم که شخصی که با خودرو لاکچری می‌بینیم مالک آن است یا تنها با یک چک پراید خودرو را به مازراتی تبدیل کرده است!

در خصوص اجاره‌های بالا برای خودروهای لاکچری به گفت‌وگو با سیدحسن هاشمی تیرآبادی، رئیس اتحادیه اتومبیل کرایه و موسسات توریستی پرداختیم.

هاشمی تیرآبادی در خصوص اجاره خودروهای لوکس با قیمت‌های نجومی اظهارکرد: کرایه ماشین‌های لاکچری با قیمت‌های بالا اصلا زیر نظر اتحادیه نیست. بارها این موضوع و مشکلاتی که ایجاد شده را مطرح کردیم اما راهکاری ارائه نشده است. حتی در موارد بسیاری شاهد کلاهبرداری از چک‌های ضمانتی بودیم. این معاملات معمولا در منازل انجام می‌شود و ما نمی‌توانیم نظارتی به آنها داشته باشیم اما زمانیکه از فرد کلاهبرداری می‌شود برای شکایت به اتحادیه می‌آیند و متاسفانه کاری از دست ما بر نمی‌آید. افرادی که خودروهای مدل بالا دارند در پارکینگ منزل خود اقدام به اجاره آنها می‌کنند. اخیرا خانمی به اتحادیه ما آمدند و بابت پس ندادن چک ضمانتی شکایت داشتند.

وی درباره کف و سقف نرخ اجاره خودرو‌های کرایه‌ای گفت: هیات عالی نظارت به صورت گروهی مثلا برای ۱۰۰ خودرو سمند موجود یک مبلغی را اعلام می‌کند. اما برای یک خودرو تک در کشور یا خودرویی که تنها ۱۰ عدد از آن در تهران است، نمی‌تواند به صورت تک نرخ تعیین کند.

مشکل اصلی این صنف
رئیس اتحادیه اتومبیل کرایه و موسسات توریستی در ادامه گفت: خودروهای لوکسی که در سایت‌های مختلف کرایه داده می‌شود زیر نظر اتحادیه ما نیست. خودرو های ما محصولاتی مثل پرشیا، پژو و سمند هستند. بیشترین آمار کرایه خودرو مربوط به وزارتخانه‌ها و اداره‌های خصوصی است.

هاشمی تیرآبادی با اشاره به مشکلات موجود در این صنف بیان کرد: مشکل اصلی ما گرانی خودرو است. با افزایش نرخ خودرو وکاهش قدرت خرید افراد دیگر نمی‌توانند ماشین خریداری کرده و در آژانس‌های مسافربری مشغول به کار شوند. اگر شرایط به همین شکل پیش برود در دو سال آینده دیگر نه آژانسی باقی خواهد ماند و نه سیستم‌های اینترنتی حمل‌ونقل. اگر هم بخواهند به این کار را ادامه دهند قطعا برای گرفتن تاکسی‌های اینترنتی باید هزینه سنگینی کرد. در گذشته فردی که بازنشسته می‌شد یا جوانی که شغلی پیدا نمی‌کرد و دانشجو بود ماشینی می‌خرید و به کار در آژانس مشغول می‌شد اما درحال‌حاضر باید ۴۰۰ میلیون تومان هزینه کنند تا مثلا یک سمند بخرند و مشغول به کار شوند.

اولویت آژانس‌ها با مسافرین قدیمی است
وی با توجه به استقبال مردم از تاکسی‌های اینترنتی تصریح کرد: در گذشته مردم از تاکسی‌های اینترنتی بیشتر استقبال می‌کردند اما درحال‌حاضر با افزایش نرخ این نوع تاکسی‌ها مردم باز هم به سمت آژانس‌ها بازگشتند. اما متاسفانه مردم دیگر مانند گذشته قدرت خرید ندارند. بیشتر راننده‌های تاکسی‌های اینترنتی از شهرستان می‌آیند که با گرانی خودرو آنها نیز قدرت خرید ندارند. ما درحال‌حاضر مسافران خاص خود را داریم. رانندگان آژانس چون بیشتر برای همان محله هستند رانندگان جوری نسبت به مسافران با بسته هایی که به آنها تحویل می‌دهند، برخورد می‌کنند که گویی خانواده خودشان است و آنها نیز اطمینان بسیاری به رانندگان دارند. گاهی حتی مسافران بر اساس شناختی که به راننده و خانواده او دارند مبالغی اضافه تر از کرایه می‌دهند. اولویت آژانس‌ها درحال‌حاضر با مسافرین قدیمی خودشان است. نرخ‌های ما مشخص است اما برای تاکسی‌های اینترنتی هر چه تقاضا افزایش یابد نرخ نیز بالاتر می‌رود حتی در برخی موارد به دلیل عجله داشتن و قبول کردن سریع راننده نرخ بالاتر نیز می‌رود.

هاشمی تیرآبادی همچنین بیان کرد که آرزو دارم بچه‌های کشور ما خودشان برنامه‌ای کاملا وطنی برای تاکسی‌های اینترنتی بنویسند و کپی از برنامه‌های خارجی نباشد.

خودرو را با راننده کرایه کنید
رئیس اتحادیه اتومبیل کرایه و موسسات توریستی در پایان با اشاره به تفاوت کرایه خودرو با راننده و بدون راننده اظهارکرد: بابت تصادفات خودرو‌ها بیمه است و اگر راننده‌ها بیمه نداشته باشند امکان فعالیت ندارند. کرایه خودرو بدون راننده نرخ مصوب مشخصی ندارد و بستگی به موارد مختلفی دارد. کرایه خودرو با راننده نیازی به ضمانت ندارد و به نظر من برای هر کاری حتی عروسی کرایه خودرو با راننده بهتر است. در کل خودرو بدون راننده بیشتر برای مسائل خوبی استفاده نمی‌شود.

نظرات بینندگان