arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۶۱۳۰
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۵ - ۲۷ تير ۱۴۰۱

سیاوش نورپور، نوازنده پیشکسوت تنبور و تار درگذشت

سیاوش نورپور نوازنده پیشکسوت، چیره‌دست و صاحب سبک تنبور و تار از اعضای گروه تنبور شمس به سرپرست کیخسرو پورناظری و بنیانگذار گروه موسیقی «مشتاق» بعد از سپری کردن یک دوره بیماری ۲۶ تیر ماه در سن ۷۳ سالگی در گذشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: استاد سیاوش نورپور نوازنده پیشکسوت، چیره‌دست و صاحب سبک تنبور و تار از اعضای گروه تنبور شمس به سرپرست کیخسرو پورناظری و بنیانگذار گروه موسیقی «مشتاق» بعد از سپری کردن یک دوره بیماری ۲۶ تیر ماه در سن ۷۳ سالگی در گذشت.

استاد عبدالرضا مجدی پژوهشگر موسیقی موسیقی اقوام در گفت‌وگو با خبرنگار موسیقی ایرنا ضمن تایید این خبر گفت: زنده‌نام سیاوش نورپور نوازنده‌ای به نام و صاحب سبک و از پیروان مکتب سنتی نواختن تار و تنبور بود.

وی با بیان آنکه طی مدت اخیر این هنرمند درگیر بیماری بود یادآور شد: سرانجام روز یکشنبه (۲۶ تیر ماه) روح این هنرمند که سابقه همکاری با گروه تنبور شمس و همچنین خود به عنوان سرپرست و بنیانگذار گروه موسیقی «مشتاق» در اواخر دهه ۶۰ بود؛ آسمانی شد.

به گزارش ایرنا، زنده‌نام استاد سیاوش نورپور آهنگساز، نوازنده تنبور، تار و سه تار، متولد ۱۳۲۸ در شهرکرمانشاه بود و روز ۲۶ تیر ماه در سن ۷۳ سالگی دار فانی را وداع گفت.

وی یکی از اعضای گروه تنبور «شمس» بود که این گروه به سرپرستی استاد کیخسرو پورناظری و حضور استاد زنده‌نام سیدخلیل عالی‌نژاد و استاد علی اکبری در سال ۱۳۵۹ شکل گرفت.

استاد نورپور پس از آن در سال ۱۳۶۸ گروه موسیقی «مشتاق» را تشکیل داد و با خوانندگان بزرگی چون، استاد حشمت‌الله لُرنژاد، جلال‌الدین محمدیان، منوچهر طاهرزاده، شهرام ناظری، کیخسرو پورناظری و... همکاری کرد.

پیکر این هنرمند فقید صبح امروز (دوشنبه ۲۷ تیر ماه) در باغ فردوس کرمانشاه تشییع و به خاک سپرده شد.

نظرات بینندگان