arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۶۲۶۳
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۳ - ۲۸ تير ۱۴۰۱

همسر رئیس‌جمهور اوکراین به آمریکا رفت

همسر رئیس‌جمهوری اوکراین در سفری که مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته، راهی آمریکا شده و با وزیر خارجه این کشور ملاقات داشته و قرار است در سلسله نشست‌هایش در واشنگتن با بانوی اول آمریکا هم دیدار کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: همسر رئیس‌جمهوری اوکراین در سفری که مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته، راهی آمریکا شده و با وزیر خارجه این کشور ملاقات داشته و قرار است در سلسله نشست‌هایش در واشنگتن با بانوی اول آمریکا هم دیدار کند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، اولین برنامه ملاقات «اولنا زلنسکا» همسر رئیس‌جمهوری اوکراین روز دوشنبه با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا بود.

«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که وزیر خارجه به زلنسکا نسبت به تعهد ایالات متحده نسبت به اوکراین اطمینان خاطر داده است. بلینکن همچنین از همسر زلنسکی بابت کار با غیرنظامیانی که از آسیب‌ها و دیگر موارد ناشی از جنگ لطمه دیده‌اند، قدردانی کرد.

بانوی اول اوکراین همچنین روز دوشنبه با «سامانتا پاور» رئیس آژانس آمریکایی توسعه بین‌المللی دیدار داشت. این نهاد میلیاردها دلار پول در حمایت از دولت اوکراین و نیازهای بشردوستانه ارائه کرده و روی کاهش کمبود موادغذایی در جهان که با جنگ روسیه شدت گرفته است، کار می‌کند.

وزارت خارجه آمریکا یک کنفرانس مطبوعاتی برای بلینکن و زلنسکا با حضور عکاسان را برنامه‌ریزی کرده بود اما آن را لغو کرد. این ورود بی سر و صدا بدین معناست که آمریکا، زلنسکا را به عنوان نماینده رسمی دولت کی‌یف و همسرش ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین در نظر نگرفته است.

بعد از آغاز جنگ، زلنسکی با ماندن در کی‌یف توجه اوکراینی‌ها و حامیان اوکراین در خارج را برانگیخت.

زلنسکا هم که با آغاز جنگ به همراه دو فرزندش دور از همسرش به سر می‌برد، در هشتم مه از پناهگاهش خارج شد و با جیل بایدن، بانوی اول آمریکا که سفری غیرمنتظره به اوکراین داشت، ملاقات کرد. این دو بانو در یک مدرسه ملاقات کردند و از آن به بعد زلنسکا به چهره برجسته‌تری تبدیل شد.

همسر رئیس‌جمهوری اوکراین امروز سه‌شنبه در کاخ سفید با جیل بایدن ملاقات می‌کند و روز چهارشنبه در سالن همایش کنگره برای قانونگذاران آمریکایی سخنرانی خواهد داشت. شخص زلنسکی هم اوایل جنگ خطاب به همین قانونگذاران سخنرانی کرد و با تشویق ایستاده آنها مواجه شد.

مقامات اوکراینی هنوز به سوالات درباره برنامه دقیق سفر اولنا زلنسکا پاسخی نداده‌اند.

نظرات بینندگان