arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۶۷۹۹
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۵ - ۰۱ مرداد ۱۴۰۱

صبحانه خبری، ۱ مرداد ۱۴۰۱؛ از اظهارات یامین پور درباره روسری و «شورت» تا حمله همزمان دو امام جمعه به دو پویش «من محجبه و مخالف گشت ارشادم» و «حجاب بی حجاب»

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

افزایش شهر‌های قرمز و نارنجی کرونایی
بر اساس آخرین به روز رسانی ها، تعداد شهرهای با وضعیت قرمز از ۱۵ شهر به ۵۷ شهر و تعداد شهرهای با وضعیت نارنجی از ۳۵ شهر به ۸۶ شهر افزایش یافت.

تیراندازی به منزل نماینده مجلس
جمال صالح‌زاده فرماندار شادگان با تایید تیراندازی به منزل و حسینیه مجید ناصری نژاد نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع توسط نیروهای انتظامی و امنیتی در حال بررسی است. او اظهار کرد: شب گذشته برادر نماینده شادگان از مکه بازگشته بود و مراسم استقبال از حاجی در حسینیه این نماینده برگزار شده بود که پس از اتمام مراسم، سه تیر به پنجره دو واحد منزل در طبقه دوم حسینیه اصابت کرده است بنابراین نمی‌توانیم بگوییم تیراندازی هدفمند بوده است. وی با اشاره به رسم غلط تیراندازی در مراسم شادی و عزا عنوان کرد: احتمال دارد این حادثه نیز به دلیل رسم غلط تیراندازی در مراسم (استقبال) رخ داده باشد. فرماندار شادگان گفت: احتمال امنیتی بودن حادثه بسیار کم است.

سیل در فارس با ۵ کشته و ۱٢ مصدوم
وقوع بارندگی شدید و جاری شدن سیلاب در حداقل سه شهرستان شرقی فارس شامل نی ریز، استهبان و داراب منجر به کشته شدن ۵ نفر و مصدومیت ۱۲ نفر شد.

اجرای طرح دانش‌آموز تراز انقلاب در بوشهر
علی موحدی مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر تربیت دانش‌آموز تراز انقلاب اسلامی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: در این راستا طرح دانش‌آموز تراز انقلاب اسلامی در همه مدارس مقطع متوسطه استان اجرا شده است که نقش مهمی در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب دارد.

روسری برداشتن به خاطر لج بازی است
حجت الاسلام والمسلمین رضوی اردکانی امام جمعه موقت شیراز گفت: در حال حاضر اکثر بانوان جامعه با حجاب هستند، ولی محدود افرادی هم اگر روسری را بر می‌دارند به خاطر لج بازی با گروهی است، ولی عملا داشتن حجاب را قبول دارند.

طالبان: انتقاد دور از واقعیت قابل مجازات است
هبت‌الله آخوندزاده، رهبر طالبان در بیانیه‌ای به مردم، اعضای طالبان و رسانه‌‌ها هشدار داد که از انتقاد و «اتهامات بی‌جا» علیه مقام‌های دولتی طالبان خودداری کنند. رهبر طالبان به نقل از فقهای اسلامی گفته است که تعرض به کارکنان دولت، بی‌احترامی به سربازان، قضات دادگاه، علمای دین و مقامات دولتی اعمال قابل «تعزیر» و مجازات است.

ارشاد: مجوز کنسرت را تا شورای تامین تایید نکند، صادر نمی‌کنیم
محمود سالاری معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: مجوز‌های کنسرت در استان‌ها تا شورای تامین تایید نکند صادر نمی‌کنیم، اما بعد از صدور مجوز همه باید پای آن بایستیم.

علم الهدی: برجامِ فاسد، مصداق نرمش ذلیلانه بود
علم الهدی امام جمعه مشهد گفت: برخی تأکید دارند که تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای باید برجام را احیا کند درحالی‌که احیای برجام در گرو عقب‌نشینی از همه مواضع و تسلیم کردن همه دستاوردهای کشور است. علم الهدی افزود: نشستند برجامی در این حد فاسد را در یک جلسه کوتاه به سرعت به امضا رساندند.  علم‌الهدی اظهار کرد: [علی باقری] مسئول تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای یک سیاستمدار متدین، مؤمن، انقلابی و نماز شب خوان است که در هیچ یک از این جلسات، حاضر نشد از مواضع انقلابی نظام و منافع مردم کوتاه بیاید.

ولایتی: روسیه تا توانسته کمک کرده
علی‌اکبر ولایتی مشاور رهبر انقلاب در امور بین‌الملل گفت: در طول چهل و چهار سال انقلاب اسلامی ایران، یک جنگ تمام‌عیار از سوی آمریکا و متحدینش علیه ایران صورت گرفته است. روسیه در بسیاری از موارد در فناوری‌های پیشرفته به کمک ایران آمد. عقل چه می‌گوید؟ آیا ما به‌سمتی برویم که همواره با این مردم و کشور دشمنی کرده یا به‌طرفی برویم که تا آنجا که توانسته کمک کرده است؟

حمله امام جمعه کرج به پویش «من محجبه و مخالف گشت ارشادم»
حسینی همدانی امام جمعه کرج با بیان اینکه خط تحریف در موضوعات روز جامعه همچون عفاف و حجاب فعال است، گفت: اخیر این خط تحریف پویشی تحت عنوان «من محجبه و مخالف گشت ارشادم» راه انداخته است. دشمن چون در برنامه‌هایی که برای ۲۱ تیرماه، روز عفاف و حجاب داشت، پیروز نشد امروز این پویش راه انداخته که مشابه قرآن بر سرنیزه کردن سپاه معاویه در جنگ صفین است.

امام جمعه همدان: در کمپین «حجاب بی حجاب» کمتر از ۲۰۰ نفر شرکت کردند
حبیب‌الله شعبانی امام جمعه همدان ایجاد کمپین نه به حجاب اجباری را خلاف قانون کشور برشمرد و با اشاره به اینکه البته اقلیت بسیاری اندکی کمتر از ۵ درصد ممکن است در یک فضای لجبازی باشند و یا برنامه‌های سیاسی باشند گفت: در کمپین اخیر که اعلام شد روسری از سر بردارند و تصاویر آن را برای رسانه‌های خارجی ارسال کنند، می‌بینیم که این افراد به ۲۰۰ نفر نمی‌رسند.

حمله موشکی اسرائیل به حومه دمشق
منابع خبری از حمله موشکی جدید اسرائیل به ریف دمشق خبر دادند. وزارت دفاع سوریه اعلام کرد که این حمله از آسمان جولان اشغالی صورت گرفته است. وزارت دفاع سوریه اعلام کرد در نتیجه این تجاوز ۳ نظامی سوری به شهادت رسیده و ۷ تن دیگر زخمی شدند و برخی خسارت مادی هم به بار آورده است.

عربستان مجوز استخدام زنان در اداره کل امنیت عمومی را صادر کرد
اداره کل پذیرش مرکزی معاونت نظامی وزارت کشور عربستان سعودی در بیانیه‌ای اعلام کرد که مجوز پذیرش و ثبت نام زنان در کادر زنان اداره کل امنیت عمومی این کشور با درجه سرباز را صادر کرده است.

نفتکش‌هایی حامل نفت ایران، نفت روسیه را حمل می‌کنند
به گفته شرکت ورتکسا که در زمینه تحلیل اطلاعات کشتیرانی تجاری فعالیت دارد، تانکرهای نفتی که قبلا نفت ایران را حمل می‌کردند، به حمل نفت خام روسیه روی آورده‌اند. از آنجا که ایران با تحریم‌های سخت‌گیرانه‌ای روبه‌روست، خرید و فروش نفت ایران نیز با دشواری‌هایی همراه است.

اظهارات یامین پور درباره روسری و «شورت»
وحید یامین پور، معاون وزیر ورزش گفت: می گویند روسری را آزاد کن، اما او به برداشتن روسری اکتفا نمی کند؛ الان روسری را زده روی چوب و روی بلندی ایستاده، فردا شورتش را روی چوب می زند.

نظرات بینندگان