arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۶۹۳۶
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۰۸ - ۰۲ مرداد ۱۴۰۱

رئیس بانک مرکزی: بخشنامه ستاد امر به معروف را عینا به بانک‌ها ابلاغ کردیم/ عدم ارائه خدمات به بانوان بدحجاب صحت ندارد

علی صالح‌آبادی رئیس کل بانک مرکزی توضیحاتی را درباره بخشنامه ستاد امر به معروف درخصوص خدمات‌دهی به کسانی که مسئله حجاب دارند، ارائه کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس کل بانک مرکزی توضیحاتی را درباره بخشنامه ستاد امر به معروف درخصوص خدمات‌دهی به کسانی که مسئله حجاب دارند، ارائه کرد.

به گزارش «انتخاب»، علی صالح‌آبادی درباره این‌که گفته می‌شود بانک مرکزی در بخشنامه‌ای به بانک‌ها اعلام کرده است به کسانی که مشکل حجاب دارند خدماتی ارائه نشود، در صورتی که به گفته سخنگوی دولت، دولت بنا ندارد شهروندان را برای ارائه خدمات دسته‌بندی کند، گفت: خیر چنین چیزی نبوده آن چیزی که شورای امر به معروف به دستگاه‌های مختلف ابلاغ می‌کند به بانک مرکزی هم ابلاغ کرده‌اند ما هم همان را عینا به بانک‌ها ابلاغ کردیم.

رئیس بانک مرکزی به ایلنا گفت: اما اینکه بگوییم خدمات نمی‌دهند، خیر چنین چیزی قطعا صحت ندارد.

سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور پیش از این اعلام کرد که امر به معروف و نهی از منکر بر اساس قانون اساسی وظیفه همگانی است. اگر بانوی بدحجابی در شعبه‌ای از بانک حضور داشته باشد و به او هیچ تذکری ندهند، باید مدیر بانک نسبت به عدم توجه به شئونات اسلامی پاسخگو باشد. همچنین معاون دادستان مشهد هم تاکید داشته که مدیران و رییس‌ اداره‌ها و بانک‌ها موظف هستند به افرادی که بدون حجاب شرعی در اداره‌ها و ... حاضر می‌شوند خدمتی ارائه ندهند.

نظرات بینندگان