arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۷۱۴۸
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۰۸ - ۰۳ مرداد ۱۴۰۱

صبحانه خبری، ۳ مرداد ۱۴۰۱؛ از واکنش مسکو به ادعای سفر بدل پوتین به تهران تا طرح چهارشنبه طلایی سپاه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

برنامه عراق برای افزایش صادرات نفت به ۸ میلیون بشکه در روز
احسان عبدالجبار، وزیر نفت عراق، ضمن تشریح برنامه‌های این کشور برای افزایش تولید و صادرات نفت خام به ۸ میلیون بشکه تا پایان سال ۲۰۲۵، این طرح را یکی از بزرگ‌ترین برنامه‌های استخراج در سطح جهان دانست.

۱۴۰ شرکت دولتی در سال ۱۴۰۰ زیان‌ده بوده‌اند
در بخشی از گزارش تفریغ بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور آمده است که تعداد ۶۲ شرکت دولتی در دو بخش «اقتصادی» و «فرهنگ، تربیت‌بدنی و گردشگری» و بخش بانک‌ها تحت عنوان شرکت‌های زیان‌ده درج شده در حالی که در عمل تعداد ۱۴۰ شرکت در سال ۱۴۰۰ زیان‌ده بوده اند و به این شرکت‌ها مبلغ ۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بابت کمک‌زیان از محل منابع عمومی دولت پرداخت شده است.

اخراج سوپروایزر به خاطر اعتراض به عدم دریافت معوقات
یازدهم تیرماه بود که پرستاران بیمارستان پاستور مشهد در اعتراض به عدم پرداخت معوقات خود تجمع کردند. تجمعی که پس از گذشت سه هفته، بدون نتیجه و برخورد نماند و در نامه‌ای از سوی رئیس بیمارستان، سوپروایزر این مجموعه از سمت خود عزل شد.

پلیس: در بحث حجاب، عقب نخواهیم نشست
سردار رحیمی، فرمانده انتظامی تهران گفت: در بحث عفاف و حجاب، با هوچی‌گری و جوسازی عقب نخواهیم نشست. او گفت: املای نانوشته غلط ندارد، در بحث انجام ماموریت‌های امنیت اخلاقی ممکن است اهمال و قصوری هم صورت پذیرد.

تا ۵ روز آینده تمام نانوایی‌های کشور به کارتخوان‌های هوشمند متصل می‌شوند
جلال مشاور وزیر اقتصاد گفت: هفتاد و پنج هزار نانوایی تا الان اطلاعات آن‌ها پردازش شده و پنج هزار نانوایی وجود دارند که در اطلاعاتشان آن‌ها مشکل وجود دارد و حدودا پنج هزار نانوایی باقی مانده است که قرار است کارتخوان‌ها در آن‌ها نصب شود و فکر میکنم تا امروز به پایان رسیده باشد. اما با نصب هزار کارتخوان در روز فکر میکنم تا پنج روز دیگر کامل شود.

معاون رئیسی: برخورد با هنجار شکنان حجاب طبق قانون اجرا می‌شود
صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهور در واکنش به تصاویر منتشر شده از برخورد نامتعارف یکی از گروه‌های گشت ارشاد با یک شهروند اظهار کرد: برخورد با هنجار شکنان حجاب طبق قانون اجرا می‌شود و ممکن است در اجرای قانون افرادی هم سلیقه‌ای رفتار کنند که مورد تأیید هیچکس نیست.

توضیح درباره افتتاح یک قهوه خانه توسط یک امام جمعه
حجت الاسلام علی نوری سخنگوی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه با اشاره به افتتاح یک قهوه خانه توسط یک امام جمعه که اخیرا صورت گرفت و واکنش‌هایی را در بر داشت، گفت: اصل ماجرا این است که جوانی از مسیر اشتباه خودش بر می‌گردد و مغازه ای تاسیس می کند و از امام جمعه می خواهد در اولین روز کاری این مغازه شرکت کند که امام جمعه هم قبول می کند و در محل حاضر می شود. هرجمعه خطبه های ائمه جمعه دستخوش تحریف می شود و موجبات تولید شایعه را فراهم می آورد.

واکنش مسکو به ادعای سفر بدل پوتین به تهران
سفارت روسیه در تهران اعلام کرد: «در ارتباط با اظهارات پوچ سرلشکر آقای بودانوف رئیس سرویس اطلاعات نظامی وزارت دفاع اوکراین مبنی بر اینکه بدل جناب آقای ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در تاریخ ۱۹ ژوئیه «۲۸تیرماه» به ایران سفر کرده است، سفارت روسیه در ایران احتمال می دهد که این اظهارات می توانسته توسط بدل آقای بودانوف صورت گرفته باشد.»

پایان ماموریت تخت‌روانچی
قرار است سعید ایروانی به عنوان جانشین مجید تخت روانچی به عنوان سفیر و نماینده جدید ایران در سازمان ملل در نیویورک فعالیت کند.

بازداشت قاتلان برادر مالک متروپل
رسانه ها اعلام کردند که پلیس آگاهی خوزستان در کمتر از ۲۴ ساعت موفق به دستگیری قاتلان مجید عبدالباقی شد. دو روز پیش بود که مجید عبدالباقی برادر مالک ساختمان متروپل مورد سوءقصد قرار گرفت و کشته شد.

طرح چهارشنبه طلایی سپاه
محمدهادی ایمانیه استاندار فارس با اشاره به بازگشایی دانشگاه‌ها و دبیرستان‌ها پس از کم شدن محدودیت‌های بیماری کرونا، گفت: معاونت اجتماعی سپاه طرح چهارشنبه طلایی را مخصوص دانشگاه‌ها و دبیرستان‌ها اجرا کند. او خطاب به معاونت اجتماعی سپاه فجر گفت: به تدریج گروه‌های چهارشنبه طلایی به مردم سپرده و نهایت کرامت را برای افراد بدحجاب رعایت شود. همچنین در مقابل اقدامات انجام شده برای مقابله با بدحجابی توضیح داده شود.

تایید صلاحیت مهدی تاج
کمیته بدوی انتخابات فدراسیون فوتبال با بررسی مدارک مهدی تاج صلاحیت او برای حضور در انتخابات را تایید کرده است. عزیز محمدی، مهدی تاج، میرشاد ماجدی، علیرضا اسدی، محمد آخوندی و امیرواعظ آشتیانی کاندیدهای ریاست فدراسیون فوتبال هستند.

حمله یک نماینده به روحانی
حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: تذکر بنده به دفاع از کیان مجلس باز می‌گردد؛ مصوبه مجلس شورای اسلامی در باب مذاکرات مصوبه‌ای بود که مهر تایید داشت و به گفته وزیر امور خارجه این مصوبه برگ برنده‌ای به دست تیم مذاکره‌کننده داد. متاسفانه امروز می‌بینیم کسی که هشت سال بانی وضع موجود بوده گعده می‌گیرد و با گستاخی می‌گوید مصوبه مجلس در باب مذاکرات منجر به عدم لغو تحریم‌ها شده است. شما می‌خواستید شرف ما را به باد دهید اما مجلس شورای اسلامی جلوی آن را گرفت.

آمار جان باختگان رودبال فارس به ۲۳نفر رسید
مهدی خوبیار معاون‌امداد و نجات جمعیت هلال احمر فارس گفت: پیکر بی جان پسر بچه سه ساله در رودخانه رودبال پیدا شد و آمار کشته های سیل استهبان به ۲۳ نفر رسید اما هنوز یک مفقودی پیدا نشده است. تلاش‌ها برای یافتن جسد دختر بچه تقریباً یکساله همچنان ادامه دارد.

نظرات بینندگان