arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۷۳۹۵
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۴ - ۰۴ مرداد ۱۴۰۱

کمپدلی: بازیکنان تیم ملی والیبال زنان روزهای سختی را سپری کردند

سرمربی تیم ملی والیبال بانوان گفت: قطعا تکتیک دریافت بازیکنان خیلی خوب پیشرفت کرده و باید توجه داشته باشیم که در لیگ ایران، بازیکن و اسپک در مقابل دفاع‌های کوتاه‌تری می‌گیرند، پس رابطه اسپکر و بازیکنان قدبلند را حفظ کردیم. در سال‌های آینده تیم ملی ایران سیستم منحصر به فردی از نظر تکنیکی و روش بازی بدست می‌آورد ‌تا شبیه والیبال مردان نباشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: سرمربی تیم ملی والیبال زنان گفت: در این مدت برای بازیکنان خیلی سخت بوده و نکات خیلی جدیدی گفته شد و باید این نکات را یاد بگیرند تا در سطح بین‌المللی خود را نشان دهند.

الکساندرا کمپدلی امروز (سه‌شنبه) در آخرین تمرین تیم ملی والیبال زنان پیش از اعزام به بازی کشورهای اسلامی اظهار داشت: تیم از روز اول خیلی پیشرفت کرده و تا اواسط خرداد کار برای ما سخت بود اما خیلی تلاش کردیم تا به ترکیب نهایی برسیم. اوایل به تمرینات بیشتر نیاز داشتیم تا هماهنگ شویم و بازیکنان نوع تمریناتم‌ را متوجه شوند.

وی افزود: در این مدت برای بازیکنان خیلی سخت بوده و نکات خیلی جدیدی گفته شد و باید این نکات را یاد بگیرند تا در سطح بین‌المللی خود را نشان دهند. در این مدت بازیکنان خیلی صبور بودند تا به این مرحله برسند و روز به روز سختی‌ها را پشت سر گذاشتیم. قاطعانه می‌گویم که تک تک تیم همه تلاششان را کردند و در آینده بیشتر هم تلاش می‌کنند تا اسم والیبال ایران را بالا ببرند.

سرمربی تیم ملی والیبال درباره بازی‌های کشورهای اسلامی گفت: چندین سال تیم‌های حریف و تمرینات آنها را ندیدیم و با روش بازی‌شان آشنایی نداریم؛ اما همه آماده هستند و می‌توانیم روش بازی را تغییر دهیم و همه بازیکنان آماده حضور در این بازی‌ها بودند.

وی درباره تاثیر اردوهای خارجی بر تیم ملی والیبال زنان گفت: این اردوها خیلی مهم و مفید بود و برای شکل‌گیری تیم کمک کرد اما کار تیم متفاوت و سخت است تا با تیمی بازی کنیم که تجربه بازی‌های بین‌المللی را داشته باشد. همه تیم‌هایی که در اردو با آنها بازی کردیم از تکنیکی سخت نبودند اما کمک کردند که بتوانیم به آمادگی برسیم.

کمپدلی عنوان کرد: تیم ما از بازیکنان حرفه‌ای تشکیل شده و خیلی سال است که بازی می‌کنند و به این معنا نیست که بازی‌های زیادی ‌داشته باشند. مطالعه کردم و دیدم بازیکنانی که ۱۵ سال کار می‌کنند ۱۷ بازی ملی دارند و این عدد کم است و باید یک بازیکن در یک فصل ۲۰ بازی ملی داشته باشد. اما در کل حضور بازیکنان باتجربه برای تیم خیلی مفید بود و به بازیکنان جوان‌تر یاد دادند چطور برای تیم حرفه‌ای کار کنند. بازیکنان حرفه‌ای خود را آماده تغییر و رشد نشان دادند و نگفتند که با سبک قدیم خود کار می‌کنیم و روش ما این است و تغییر نمی‌کنیم.

وی ادامه داد: بازیکنان جوانی در تیم حضور دارند که بازی اول بین‌المللی را تجربه می‌کنند و برای رسیدن به این جایگاه تلاش می‌کنند و می‌توانند آینده خوبی برای والیبال ایران باشند. باید اول از همه صبور باشیم و نه تنها بازیکنان تیم ملی بلکه ایران ظرفیت خوبی در والیبال دارد.

سرمربی تیم ملی والیبال بانوان در پایان گفت: قطعا تکتیک دریافت بازیکنان خیلی خوب پیشرفت کرده و باید توجه داشته باشیم که در لیگ ایران، بازیکن و اسپک در مقابل دفاع‌های کوتاه‌تری می‌گیرند، پس رابطه اسپکر و بازیکنان قدبلند را حفظ کردیم. در سال‌های آینده تیم ملی ایران سیستم منحصر به فردی از نظر تکنیکی و روش بازی بدست می‌آورد ‌تا شبیه والیبال مردان نباشد.

نظرات بینندگان