arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۷۴۲
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۲ - ۱۴ تير ۱۳۹۱

صالحي: منتظر ميزباني از مرسي در تهران هستيم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رييس دستگاه ديپلماسي ايران در پاسخ به سوال خبرنگار ايسنا در مورد سفر رييس‌جمهور جديد مصر به تهران گفت: ما منتظر ميزباني از آقاي مرسي در تهران هستيم.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، علي‌اكبر صالحي، وزير امور خارجه‌ي كشورمان صبح چهارشنبه در حاشيه جلسه‌ي هيات دولت در مورد تمهيدات ايران جهت برگزاري شانزدهمين اجلاس سران جنبش غيرمتعهدها در تهران در دهه اول شهريورماه اظهار كرد: در اين ارتباط بيش از 90 درصد دعوت‌نامه‌ها تحويل مقامات كشورهاي عضو غيرمتعهدها شده است.

او با اشاره به عضويت بيش از 120 كشور در جنبش غيرمتعهدها تصريح كرد: اميدواريم كه با تمهيدات انديشيده شده در زمان رياست ايران بر اين جنبش بتوانيم 10 اصل اساسي كه باعث بنيان و ايجاد اين جنبش شده است را احيا كنيم.

وزير امور خارجه‌ي ايران با بيان اين‌كه متاسفانه به مرور زمان اين اصول به فراموشي سپرده شده است، افزود: با توجه به شرايط و تحولات منطقه‌يي و جهاني تلاش داريم اصول اوليه‌ي جنبش را كه باعث ايجاد اين جنبش شد احيا كنيم.

صالحي با بيان اين‌كه اسنادي كه بايد به امضاي وزيران خارجه و رييسان دولت‌ها در جريان اجلاس شانزدهم سران برسد تنظيم شده و تمهيدات لازم در اين ارتباط انجام شده است، ادامه داد: در مورد محل اجلاس نيز دوستان شبانه‌روزي در حال كار هستند و اين اجلاس قرار است در محل ساختمان اجلاس سران كشورهاي اسلامي در تهران انجام شود. بازسازي‌هاي خوبي انجام شده و ساختمان‌هاي جديدي نيز اضافه شده و پاويون زيبايي نيز در فرودگاه مهرآباد در اين ارتباط به بهره‌برداري مي‌رسد.

وي با ابراز اميدواري مبني بر اين‌كه ايران بتواند اين اجلاس را به صورت موفقيت‌آميز برگزار كند، در پاسخ به سوال ايسنا مبني بر اين‌كه گفته شده رييس‌جمهور جديد مصر براي شركت در اين اجلاس به تهران سفر خواهد كرد، با توجه به اين‌كه رياست اين اجلاس تاكنون بر عهده‌ي مصر بوده است، گفت: به طور معمول در هر تجمع بين‌المللي و نشست بين‌المللي يك تروييكا وجود دارد كه اين تروييكا شامل رييس قبلي، رييس فعلي و رييس آينده‌ي آن اجلاس است كه اجلاس غيرمتعهدها نيز شامل اين موضوع است و ايران بايد رياست اين اجلاس را از مصر تحويل بگيرد و در واقع رييس كشور مصر بايد رياست جنبش را به رييس بعدي بدهد و با توجه به اين موضوع ما منتظر ميزباني از آقاي مرسي در تهران هستيم.

وزير امور خارجه‌ي كشورمان در مورد سفر هيات ديپلماتيك از تهران به عربستان جهت پي‌گيري وضعيت زندانيان ايراني در عربستان نيز تاكيد كرد: مقدمات اين سفر انجام شده و ان‌شاءالله اين سفر به زودي انجام خواهد شد.
نظرات بینندگان