arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۷۶۵۷
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۲۲ - ۰۵ مرداد ۱۴۰۱

رتبه‌بندی اپراتورها در رومینگ ملی اعلام شد؛ وضعیت شبکه همراه اول، ایرانسل و رایتل در یک کلام

«همراه اول» در سه ماهه اول سال ۱۴۰۱ توانسته میزبان ۱۹ میلیون و ۴۹۷ هزار و ۲۴۳ و ۱۷ میلیون مکالمه ایرانسلی و رایتلی روی شبکه خود (در نقاطی که آن اپراتورها آنتن ارتباطی نداشته‌اند) باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ارتباطاتICTPRESS - در سه ماهه اول سال ۱۴۰۱ بیش از ۲۴ میلیون مکالمه از طریق رومینگ ملی صورت گرفته که بیش از ۱۹ میلیون آنها سوار شبکه اپراتور اول ارتباطی کشور بوده است.

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، آخرین گزارش آماری ادواری منتشر شده توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره وضعیت اپراتورهای ارتباطی کشور، بر شاخص «رومینگ ملی» نیز اشاراتی داشته است که براساس آن، در سه ماهه اول سال ۱۴۰۱ در مجموع ۲۴ میلیون و ۹۷۸ هزار و ۷۸۷ مکالمه بین اپراتور‌های تلفن همراه کشور تبادل شده که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال 1400 که ۲۲ میلیون و ۶۳۳ هزار و ۱۸۱ تماس از طریق رومینگ ملی ثبت شده بود، 10.36 درصد رشد کرده است.

رتبه‌بندی اپراتورها در رومینگ ملی اعلام شد؛ وضعیت شبکه همراه اول، ایرانسل و رایتل در یک کلام


در این میان، «همراه اول» در سه ماهه اول سال ۱۴۰۱ توانسته میزبان ۱۹ میلیون و ۴۹۷ هزار و ۲۴۳ و ۱۷ میلیون مکالمه ایرانسلی و رایتلی روی شبکه خود (در نقاطی که آن اپراتورها آنتن ارتباطی نداشته‌اند) باشد.

این اپراتور به واسطه سبقه شبکه خود و میزان گستردگی آن، همواره در رنکینگ برقراری رومینگ ملی، اپراتور پیشتاز بوده و ظرفیت‌های خود را در اختیار دو اپراتور دیگر ارتباطی قرار داده است.

«ایرانسل» نیز به عنوان اپراتور دوم ارتباطی در بهار سالجاری (1401) با میزبانی ۵ میلیون و ۴۸۱ هزار و ۵۴۴ تماس روی شبکه خود، توانسته رشد 12.44 درصدی را نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته آن به ثبت رساند.

در نهایت هم «رایتل» با توجه به شبکه کوچک و همچنین استفاده از ظرفیت دو اپراتور بزرگ کشور در برقراری ارتباط، هیچگاه میزبان در بحث رومینگ ملی نبوده و همواره استفاده کننده از فرکانس دو اپراتور دیگر بوده است.

با این حال، ۶ میلیون و ۹۴ هزار و ۷۸ تماس مشترکان خود را در بهار ۱۴۰۱ به سمت شبکه‌های همراه اول و ایرانسل روانه کرده است.

نظرات بینندگان