arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۷۷۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۸ - ۱۴ تير ۱۳۹۱

روایت علی پروین از ارتباطش با سید حسن خمینی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
لی پروین، سرمربی و بازیکن اسبق تیم پرسپولیس در گفت‌وگویی، خاطرات جالبی را از علاقه‌اش به امام خمینی(ره) و ارتباطش با سید حسن خمینی بازگو کرد.

وی در این گفت‌وگو درمورد سابقه ارتباطش با مرحوم سید احمد خمینی اظهار داشت: بنده اولین بار مرحوم حاج احمد آقا را حدود سال‌های 1347 یا 48 دیدم. آن زمان ایشان به همراه آقای کاظم رحیمی، چندین بار به جلسه تمرین تیم پرسپولیس آمد. وی با بیان اینکه بعد از آن برخورد، دیگر حاج احمدآقا را ندیدم تا اینکه سال 60 به اتفاق سایر تیم‌ها به دیدن امام در جماران رفتیم، افزود: ما خیلی دلمان می‌خواست امام را ببینیم و لذا سه تیم به اتفاق هم به دیدن ایشان رفتیم که خود من آنقدر ذوق و شوق آن دیدار را داشتم که به امام خیره شده و مجذوب آن شخصیت بزرگوارشده بودم که این حالت در عکس معروف آن دیدارهم هویداست.

پروین در پاسخ به این سوال که در ذهن شما ماندنی‌ترین جمله یا برخورد امام(ره) در آن دیدار چه بود؟ گفت: به‌یادماندنی‌ترین جمله امام در آن ملاقات آن جمله معروف است که «من خودم ورزشکار نیستم، اما ورزشکارها را دوست دارم».

وی درمورد ارتباطش با بیت امام در سال‌های پس از ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی، گفت: ما با حاج حسن آقا هم ارتباط خیلی زیاد و خوبی داشته و داریم. به یاد می‌آورم که ایشان و آقای علی اشراقی از سال 1366 به بعد به مجموعه ورزشی انقلاب می‌آمدند و معمولا هر هفته، دو سه روز فوتبال بازی می‌کردند. در آن روزها هر وقت می‌توانستیم، من به اتفاق دیگر دوستان ورزشیمان به دیدن آنها می‌رفتیم و خود من 14، 15 مرتبه با حسن آقا فوتبال بازی کردم.

پروین درمورد مواضع ورزشی یادگار امام نیز تصریح کرد: هنر حاج حسن آقا این است که هنوز معلوم نکرده پرسپولیسی است یا استقلالی! مثلا من یک سال ایشان را به هیات مذهبی دعوت کردم اما ایشان به خاطر گرفتاری نتوانستند بیایند اما ارتباطمان برقرار بود، از آن طرف ایشان به هیات آقای قلعه‌نویی هم می‌رود.

وی با بیان اینکه همیشه دوست داشته‌ام به مرقد امام بروم؛ گفت: چند وقتی است که با حاج حسن آقا ملاقاتی نکرده‌ام. همه ورزشکاران خانواده امام را دوست دارند و وقتی پای این موضوع به میان بیاید دیگر پرسپولیسی و استقلالی نمی‌شناسد، بلکه همه به آنها علاقه‌مند هستند. این علاقه هم از شخص امام آغاز شد. خداوند به آقای کاظم رحیمی خیر بدهد که آن ملاقات را ترتیب داد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۵
0
3
درود بر خانواده پر ارزش امام عزیز
نظرات بینندگان