arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۸۰۵۹
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۲۰ - ۰۸ مرداد ۱۴۰۱

افزایش ۶ میلیون مترمکعبی ذخیره سد زاینده‌رود در پی بارش‌های اخیر

مدیر بهره‌برداری و نگهداری از سد زاینده‌رود گفت: بر اثر بارش‌های اخیر حدود ۶ میلیون مترمکعب آب وارد سد زاینده‌رود شده و با توجه به بارش‌های خوبی که در شهرستان چادگان و بالادست داشتیم، این روند ادامه دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: مدیر بهره‌برداری و نگهداری از سد زاینده‌رود گفت: بر اثر بارش‌های اخیر حدود ۶ میلیون مترمکعب آب وارد سد زاینده‌رود شده و با توجه به‌ بارش‌های خوبی که در شهرستان چادگان و بالادست داشتیم، این روند ادامه دارد.

 سیدمجتبی موسوی‌ نایینی عصر امروز در جمع خبرنگاران پیرامون میزان بارش‌های سامانه مونسونی در سرشاخه‌های حوضه آبریز زاینده‌رود اظهار داشت: بر اثر بارش‌های اخیر حدود 6 میلیون مترمکعب آب وارد سد زاینده‌رود شده و با توجه به‌ بارش‌های خوبی که در شهرستان چادگان و بالادست داشتیم، این روند کماکان ادامه دارد.

وی افزود: میزان بارش‌ها در سرشاخه اصلی حوضه آبریز کوهرنگ، تا صبح روز جمعه 37 و چهار دهم میلی‌متر بوده است.

مدیر بهره‌برداری و نگهداری از سد زاینده‌رود تصریح کرد: کوهرنگ در استان چهار محال بختیاری بعد نواحی برازجان یزد و نصرت آباد استان سیستان و بلوچستان از رکوردداران میزان بارندگی در شبانه روز گذشته بود.

وی متذکر شد: ما امیدواریم که در مدت زمان فعالیت سامانه مونسونی بارش‌های خوبی داشته باشیم، میزان و شکل بارش‌ها در این چند روز متنوع بوده، روز پنج‌شنبه بارندگی بیشتر در حاشیه جنوبی سد اتفاق افتاد و روزجمعه حاشیه شمالی سد درگیر بارندگی بود و امیدواریم که در کوهرنگ بارندگی خوبی داشته باشیم.

موسوی نایینی درخصوص شرایط فعلی سد زاینده‌رود گفت: امسال از نظر میزان بارندگی شرایط خوب نبود و در چهار ماهه نخست سال بارش‌ها ادامه پیدا نکرد و از طرف دیگر به دلیل افزایش دما، میزان مصارف هم افزایش پیدا کرد. به همین دلیل امیدواریم که بارش‌های اخیر بتواند حجم خوبی به سد اضافه کند.

وی در ادامه افزود: کارشناسان ما برآورد کرده‌اند که با بارش‌های اخیر حدود 24 میلیون مترمکعب به ذخیره سد اضافه شود.

نظرات بینندگان