arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۸۰۸۸
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۲۳ - ۰۸ مرداد ۱۴۰۱

۱۲۵ زخمی در درگیری‌های امروز منطقه سبز بغداد

وزارت بهداشت عراق از زخمی شدن ۱۲۵ نفر در درگیری امروز تجمع کنندگان هواداران جریان صدر و نیرو‌های امنیتی در منطقه سبز بغداد خبر داد. این در حالی است که این وزارتخانه پیشتر تعداد مجروحان در درگیری میان تجمع کنندگان و نیرو‌های امنیتی در منطقه سبز را ۶۰ نفر اعلام کرده بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: وزارت بهداشت عراق از زخمی شدن ۱۲۵ نفر در درگیری امروز تجمع کنندگان هواداران جریان صدر و نیروهای امنیتی در منطقه سبز بغداد خبر داد.

 وزارت بهداشت عراق اعلام کرد که ۱۲۵ نفر از جمله ۲۵ نیروی امنیتی این کشور در جریان رویدادهای روز شنبه منطقه سبز بغداد زخمی شده‌اند.

این در حالی است که این وزارتخانه پیشتر تعداد مجروحان در درگیری میان تجمع کنندگان و نیروهای امنیتی در منطقه سبز را ۶۰ نفر اعلام کرده بود.

به گزارش آناتولی، هواداران مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق روز شنبه با تخریب موانع بتنی موجود در ورودی منطقه سبز مجددا وارد ساختمان پارلمان این کشور شدند.

نیروهای امنیتی عراق با ماشین‌های آب‌پاش و گازهای اشک آور با تجمع کنندگان مخالف نامزدی محمد شیاع السودانی برای تصدی سمت نخست وزیری عراق، برخورد کردند.

«چارچوب هماهنگی» روز ۲۵ ژوئیه اعلام کرد که محمد شیاع السودانی، وزیر سابق کار و امور اجتماعی را به عنوان نامزد سمت نخست‌وزیری عراق معرفی کرده‌اند.

هواداران صدر در جریان تظاهراتی که در روزهای چهارشنبه و شنبه در اعتراض به السودانی برگزار کردند، به منطقه سبز بغداد یورش برده و وارد ساختمان پارلمان شدند.

در پی تظاهرات حامیان جریان صدر عراق در منطقه الخضراء بغداد و حمله به ساختمان پارلمان، قرار بود چارچوب هماهنگی گروه‌های شیعه عراق نیز امشب حامیان خود را به تظاهرات فراخواند، اما این تظاهرات را به تعویق انداخته است.

چارچوب هماهنگی شیعیان عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که با هدف ایجاد فرصت گفت‌وگو و راه‌حل‌های مثبت و تضمین وحدت صفوف و اجتنباب از فتنه، این تظاهرات را به تعویق انداخته است.

نظرات بینندگان