arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۸۲۳
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۲۲ - ۱۵ تير ۱۳۹۱

ویکی لیکس 2 میلیون و 400 هزار سند در مورد سوریه منتشر می کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یکی از مدیران سایت افشاگر ویکی لیکس از در اختیار داشتن دو میلیون و 400 هزار نامه الکترونیکی مربوط به مکاتبایت دولت سوریه با کشورهای غربی خبر داد و اعلام کرد که انتشار این اسناد موجب ناراحتی دشمنان خارجی حکومت سوریه می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، "سارا هریسون" امروز پنجشنبه با اعلام این مطلب گفت : دو میلیون و چهارصد هزار نامه الکترونیکی ( ای میل ) از سوریه در دست داریم که بسیاری از آنها را از مکاتبات دولت سوریه با کشورهای غربی بدست آورده ایم و قصد داریم به تدریج این اسناد را منتشر کنیم.

هریسون که در لندن و در جمع خبرنگاران سخن می گفت در ادامه افزود : به اعتقاد "جولیان آسانگ" بیانگذار ویکی لیکس، انتشار این اسناد موجب ناراحتی دولت سوریه می شود اما بدون شک ناراحتی دشمنان خارجی سوریه بیش از ناراحتی دولت این کشور خواهد بود.

هریسون در این خصوص که محتوای این نامه های الکترونیکی شامل چه مواردی می شود و اینکه تاریخ دقیق انتشار آنها چه زمانی خواهد بود سخنی نگفت.

بر اساس توافقاتی که میان آسانگ و مدیران رسانه های غربی به عمل آمده فقط سه روزنامه غربی می توانند به اسناد جدید ویکی لیکس دسترسی داشته باشند و انتشار این اسناد از سوی این روزنامه ها صورت می گیرد.

به گفته هریسون، نامه های الکترونیکی مربوط ب مکاتبات مقامات سوری از آگوست 2006 تا مارس 2012 است و ویکی لیکس آنها را از محل های مختلفی از جمله دفتر ریاست جمهوری سوریه بدست آورده است.

در بهمن ماه سال گذشته اعلام شد که گروه هکرهای ناشناس با هک ای میل های دفتر ریاست جمهوری سوریه، به مکاتبات بشار اسد دست یافته اند. بر همین اساس ممکن است این گروه ای میل های بدست آمده را در اختیار سایت ویکی لیکس گذاشته باشد.

هدف اصلی این اقدام هکرها نفوذ به "سرور" رایانه های نهاد ریاست جمهور سوریه بوده و هکرهای گروه "ناشناس" توانستند در این اقدام میل های "منصورفضل الله عزام" مشاور امور ریاست جمهوری، و "بثنیه شعبان" مشاور امور ارتباطات الکترونیکی بشار اسد هک کنند.
نظرات بینندگان