arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۸۵۲۹
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۲۰ - ۱۱ مرداد ۱۴۰۱

دسته گُل اینفلوئنسرها؛ بازدید از بلندترین درخت جهان مشمول جریمه نقدی و حبس شد

بازدید عمومی از بلندترین درخت جهان در پی معرفی آن به گردشگران از سوی اینفلوئنسر‌ها یا بلاگر‌های سفر که زمینه تخریب گسترده جنگل‌های اطراف آن را فراهم کرده، ممنوع شد. مدیران پارک در بیانیه خود خطاب به گردشگران تصریح کردند که واقعا ارزش این را ندارد که برای بازدید از درخت رکورددار جهان جریمه شود، زیرا دیدن ارتفاع آن از روی زمین به دلیل تراکم بالای درختان دشوار است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بازدید عمومی از بلندترین درخت جهان در پی معرفی آن به گردشگران از سوی اینفلوئنسرها یا بلاگرهای سفر که زمینه تخریب گسترده جنگل‌های اطراف آن را فراهم کرده، ممنوع شد.

درختی به نام هایپریون (Hyperion) از گونه درختان سرخ چوب با ثبت ارتفاع ۱۱۵.۹۲ متری دارنده عنوان بلندترین درخت جهان است. این درخت در اعماق پارک ملی رِدوود (Redwood) کالیفرنیا در ایالات متحده واقع شده و به دلیل قرار گرفتن در میان پوشش گیاهی متراکم مسیر قابل دسترسی ندارد و بازدیدکنندگان ناچارند هر بار برای رسیدن به آن با آسیب زدن به انواع گونه‌های گیاهی، مسیر تازه‌ای در میان جنگل برای خود ایجاد کنند.

مقام‌های این پارک با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند: «افزایش محبوبیت این درخت به دلیل معرفی متعدد آن از سوی اینفلوئنسرها یا بلاگرهای سفر در فضای مجازی و سایت‌های اینترنتی موجب تخریب زیستگاه اطراف آن شده است.»

دسته گُل اینفلوئنسرها؛ بازدید از بلندترین درخت جهان مشمول جریمه نقدی و حبس شدلندترین درخت جهان

بر همین اساس مقرر شده تا مقام‌های این پارک بتوانند برای افراد مخربی که در نزدیکی بلندترین درخت جهان حضور پیدا می‌کنند، تقاضای ۶ ماه زندان و جریمه نقدی پنج هزار دلاری (چهار هزار ۸۸۴ یورویی) کنند.

مدیران پارک در بیانیه خود خطاب به گردشگران تصریح کردند که واقعا ارزش این را ندارد که برای بازدید از درخت رکورددار جهان جریمه شود، زیرا دیدن ارتفاع آن از روی زمین به دلیل تراکم بالای درختان دشوار است.

هایپریون که در سال ۲۰۰۶ کشف شده، رسما به عنوان بلندترین درخت جهان در کتاب رکوردهای جهانی گینس ثبت شده است.


درختان سرخ چوب به دلیل آب و هوای معتدل کالیفرنیا تا ارتفاع زیادی رشد می‌کنند و معمولا عمری طولانی نیز دارند که تخمین زده می‌شود که برخی از آنها بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ سال سن دارند.

منبع: یورونیوز

نظرات بینندگان