arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۸۵۷۶
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۵ - ۱۲ مرداد ۱۴۰۱

صبحانه خبری، ۱۲ مرداد ۱۴۰۱؛ از واکنش به خبر تفکیک اتوبوس بانوان و آقایان تا ۵ ساعت قطعی کامل اینترنت و ۶ ماه اختلال

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

نماینده مجلس: گستاخی کنید از رهبری خواهیم خواست فتوای ساخت سلاح هسته‌ای را تغییر دهند
صباغیان، نماینده مجلس گفت: دشمن بداند اگر گستاخی و تهدید آن ادامه یابد، در زمینه سلاح هسته ای که زورگویان دارند از رهبر معظم انقلاب اسلامی خواهیم خواست که اگر صلاح بدانند استراتژی و فتوای ساخت سلاح هسته ای تغییر یابد و این برای جوانان ایرانی بسیار آسان خواهد بود.

آرژانتین اجازه خروج همه را داد به جز ایرانی‌ها و ونزوئلایی ها
رسانه‌های آرژانتین گزارش داده‌اند که یک قاضی در این کشور اجازه داده ۱۲ نفر از خدمه ایرانی و ونزوئلایی که از ماه گذشته میلادی در این کشور ممنوع الخروج بودند، کشور را ترک کنند. بر اساس حکمی که فدریکو ویلنا، قاضی فدرال آرژانتین صادر کرده است ۷ نفر از ۱۹ نفر از جمله چهار ایرانی و سه ونزوئلایی همچنان در آرژانتین باقی می‌مانند.

اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۱
نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۱ اعلام شد. آزمون ورودی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی از هشتم تیر ماه آغاز شد و فرآیند برگزاری آن به مدت ۴ روز ادامه داشت. یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۲۲۰ داوطلب در بزرگ‌ترین آزمون آزمایشی کشور برای ورود به دانشگاه‌ها با یکدیگر رقابت کردند. ۹۱۵ هزار و ۴۱ داوطلب زن و تعداد شرکت‌کنندگان مرد کنکور ۵۷۴ هزار و ۱۷۹ نفر اعلام شده است.

واکنش چمران به خبر تفکیک اتوبوس بانوان و آقایان
رئیس شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به انتشار خبری در خصوص تفکیک اتوبوس بانوان و آقایان گفت: این موضوع نه در شورا و نه در جای دیگری مطرح نشده است. چمران گفت: با توجه به تفاوت تعداد و کمتر بودن تعداد بانوان ممکن است اتوبوس ها با فاصله زمانی بیشتر اعزام شوند و باید اقدامی صورت بگیرد که کسی متضرر نشود.

تکذیب خبر رفع فیلتر تلگرام
مرکز ملی فضای مجازی امروز با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به انتشار خبری با عنوان «تلگرام رفع فیلتر می‌شود» در رسانه‌های کشور، صراحتا به اطلاع می‌رساند این خبر صحت نداشته و تکذیب می‌شود.

رئیسی به نیویورک می‌رود
علی بهادری سخنگوی دولت از آغاز برنامه‌ریزی‌ها برای حضور و سخنرانی رییس جمهوری در مجمع عمومی سازمان ملل متحد خبر داد. این نخستین سفر ابراهیم رئیسی به آمریکا جهت شرکت و سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل است.

حجاب فوریت پیدا کرده
محمد صالح هاشمی گلپایگانی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: همانطور که عدالت اجتماعی را در مسائل اقتصادی خلاصه نمی کنیم، امر به معروف و نهی از منکر هم نباید در عفاف و حجاب خلاصه کنیم، اما در حال حاضر عفاف و حجاب در جامعه ما فوریت پیدا کرده است.

احمد خاتمی: حرفم درمورد بی حجاب‌ها ناخواسته بود
احمد خاتمی گفت: بی‌حجابی، منکر است و نهی از منکر هم یک واجب است و باید در این عرصه نیز همانند همه منکرات از شیوه‌های قرآنی استفاده کرد. اینجانب در خطبه گذشته که در تاریخ ۱۷ تیر ۱۴۰۱ ایراد شد در یادداشت خود که همه خطبه‌ها را قبل از ایراد می‌نویسم، این جمله را ندیدم که اکثر بی حجاب‌ها از خانواده‌های دزدها هستند و در تلویزیون هم ندیدم، لذا به این باور رسیدم که آن را نگفتم و آن را در خطبه این هفته ۷ مرداد ۱۴۰۱ ابراز کردم، ولی بعد از نماز برخی نمازگزاران محترم جمعه گفتند که در خطبه قبل گفته‌اید، بنابراین تردیدی ندارم که این جمله سبق لسان و ناخواسته بوده است.

۱۱۷ میلیارد تومان جریمه عامل خشکاندن ۱۳ درخت خیابان ولیعصر
مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران از جریمه ۱۱۷ میلیارد تومانی برای مالک ساختمانی در خیابان، ولی عصر که ۱۳ اصله درخت مقابل ملک خود در این خیابان را خشکانده بود، خبر داد.

نماینده مجلس: بهتر بود زیر گل‌ها دفن شویم اگر ...
شاکری نماینده مجلس در گفتگو با «انتخاب» و در پاسخ به این پرسش که چرا با وجود حجم کم آب، چنین خسارات مالی و جانی را بر جای گذاشته است، بیان کرد: «با وجود کم بودن حجم سیلاب نسبت به سال‌های گذشته و آماری که می‌گویند در سال 98 هم مشابه سیل امسال رخ داده است، آب به جای اینکه از کانال زیر صحن دوم امامزاده داوود عبور کند، از آن سرریز کرده و به قسمت تجاری و مسکونی امامزاده داوود آمده است. از آنجایی هم که ناگهانی بوده است، مردم فرصت جان‌پناه گرفتن و فرار کردن را نداشته‌اند.»

اینترنت کشور، ۵ ساعت قطعی کامل، ۶ ماه اختلال
رادار ابر آروان با بررسی اینترنت دیتاسنترهای داخلی در سال ۱۴۰۰ به این نتایج دست یافته که در سال گذشته، ۴ ساعت و ۴۸ دقیقه قطعی، ۸ساعت و ۳۴ دقیقه اختلال پراکنده، ۲ ساعت و ۲۰ دقیقه اختلال هم‌زمان و بیش‌از ۴۰۹۶ ساعت اختلال جزیی رو‌به‌رو بوده‌اند. با این حساب می‌توان گفت ۱۷۱ روز و ۳ ساعت و ۴۲ دقیقه که تقریبا نصف سال ۱۴۰۰ را تشکیل می‌دهد (به طور دقیق ۴۷ درصد) اینترنت ایران با اختلال مواجه بوده است.

کرملین: شاید اقدامات غرب علیه روسیه بر برخی مقدمات احیای برجام تاثیر بگذارد
دمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین امروز در جمع خبرنگاران گفت که روسیه از احیای توافق هسته‌ای در اسرع وقت حمایت می‌کند، اگرچه اقدامات خصومت‌آمیز غرب در قبال مسکو ممکن است به طور غیرمستقیم بر برخی از مقدمات آن تاثیر بگذارد.

ابراز تردید در ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی در چهار سال
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بانک‌ها در پرداخت تسهیلات ساخت خانه‌های طرح نهضت ملی مسکن همکاری نمی‌کنند، تاکید کرد: اگر تسهیلات حوزه مسکن به موقع پرداخت نشود، در انجام تعهدات برای ساخت چهار میلیون واحد مسکونی در چهار سال با مشکل مواجه می‌شویم.

گزارش مرکز آمار از افزایش قیمت خوراکی‌ها
مرکز آمار ایران گزارش جدیدی از وضعیت تورم در تیر ماه امسال منتشر کرده است که حاوی اطلاعات تکان‌دهنده‌ای درباره قیمت کالا‌های اساسی است. براین اساس روغن مایع ۳۲۷ درصد، روغن نباتی جامد ۲۸۵ درصد، برنج ایرانی درجه یک ۱۸۸ درصد، سیب زمینی ۱۷۳ درصد، ماکارونی ۱۶۶ درصد، پنیر ایرانی ۱۳۷ درصد، ماست پاستوریزه ۱۳۴ درصد، رب گوجه فرنگی ۱۳۴ درصد، شیر پاستوریزه ۱۰۵ درصد، قند ۹۵ درصد، شکر ۸۱ درصد، پیاز ۸۲ درصد افزایش قیمت داشته‌اند.

ایمن الظواهری رهبر القاعده کشته شد
به گفته مقامات آمریکایی، ایالات متحده ایمن الظواهری، رهبر القاعده و یکی از تحت تعقیب ترین تروریست های جهان را که بر حملات 11 سپتامبر 2001 نظارت داشت، کشته است.

نظرات بینندگان