arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۸۶۰۱
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۱ - ۱۲ مرداد ۱۴۰۱

حمله روزنامه دولت به ذوالنوری: کارنامه دولت قابل افتخار است

روزنامه دولت نوشت: کارنامه یکساله دولت با وجود شرایط سخت به جامانده از گذشته نه تنها قابل دفاع که حتی قابل افتخار است. دولت سیزدهم توانست کشور را از شرایط بی‌دولتی نجات دهد. نیرو‌های انقلابی در دولت شرایطی را تحویل گرفتند که وزرای دولت گذشته اعتراف می‌کردند در پرداخت حقوق کارمندان دولت و فروش حتی ۲۰۰ هزار بشکه نفت مستأصل مانده بودند .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روزنامه «ایران» در گزارشی به اظهارات مجتبی ذوالنوری در صحن علنی دیروز سه‌شنبه ۱۱ مرداد ماه مجلس شورای اسلامی واکنش نشان داد و نوشت:

مجتبی ذوالنوری در صحن علنی دیروز سه‌شنبه ۱۱ مرداد ماه مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود سخنانی گفت که فرسنگ‌ها با واقعیت فاصله دارد. این نماینده مجلس خطاب به رئیس‌جمهور گفت: «تحرک، روحیه انقلابی و منش شما موجب تشکر است، اما امروز حرکت دولت مانند حرکت کسی است که روی تردمیل می‌دود و مسافتی طی نمی‌شود؛ امروز نقطه (الف) و (ب) شما کجاست که ارزیابی کنیم پیشرفتی در امور اتفاق افتاده یا خیر؟ آقای رئیس جمهور! یک چهارم فرصت خدمت شما گذشت آیا یک چهارم اهدافی که باید طی کنید وصول شده است و به آن رسیده‌اید؟ فرصت‌ها مانند ابر می‌گذرد.»

این ادعای ذوالنوری در حالی است که کارنامه یکساله دولت با وجود شرایط سخت به جامانده از گذشته نه تنها قابل دفاع که حتی قابل افتخار است. دولت سیزدهم توانست کشور را از شرایط بی‌دولتی نجات دهد. نیرو‌های انقلابی در دولت شرایطی را تحویل گرفتند که وزرای دولت گذشته اعتراف می‌کردند در پرداخت حقوق کارمندان دولت و فروش حتی ۲۰۰ هزار بشکه نفت مستأصل مانده بودند و این وضعیت وخیم را به وضعیتی کاملاً متفاوت تبدیل کردند.

 

مدیریت کالا‌های اساسی در شرایط بحران‌های جهانی و تحویل گرفتن دولت از بانیان وضع موجود با انبوهی از بدهی‌های نجومی و همچنین بهبود وضعیت سلامت کشور از دورانی که تلفات کرونایی به هفتصد نفر در روز رسیده بود نباید از دید یک نماینده مجلس که اتفاقاً عضو کمیسیون امنیت ملی است مغفول باشد.

 

حجم سرمایه‌گذاری خارجی در یک سال گذشته از تمام هشت سال قبل از آن به مراتب بیشتر بوده است، اما این نماینده مجلس از دویدن روی تردمیل سخن می‌گوید! احتمالاً ادعای مجتبی ذوالنوری مربوط به کارنامه شخصی خود در دوران نمایندگی و نارضایتی مردم حوزه انتخابیه او از عملکردش باشد. سخنان خود او نیز گواهی بر همین مدعاست.

 

ذوالنوری خطاب به رئیس و هیأت رئیسه مجلس گفته است: «اگر پای صحبت تک تک نمایندگان بنشینید جز اندکی شاید رضایت وجدانی از حضورشان در مجلس نداشته باشند، زیرا نقشی از مجلس در حل مشکلات عمیق جامعه نمی‌بینند و هر روز در حوزه انتخابیه با انتقاد و پرخاش مردم روبه‌رو هستند، اما تأثیری در حل مشکلات آن‌ها در کارشان نمی‌بینند.»

 

همین سخنان نشان می‌دهد این نماینده مجلس با اعتراضات و انتقادات مردمی به عملکرد خود مواجه بوده که اتفاقاً دلیل آزرده خاطری‌اش را نشان می‌دهد. در حالیکه استقبال مردمی از کاروان هیأت دولت در سفر‌های استانی در عین انتقال مشکلات و گلایه‌های به حق مردم، نوع دیگری از مواجهه را نشان می‌دهد.

 

مردم با هوشیاری متوجه هستند که چه کسانی روی تردمیل بیهوده می‌دوند و حتی مشغول حاشیه‌سازی هستند و چه کسانی اقدامات رو به جلو و جهشی برای کشور رقم زده‌اند. یقیناً افزایش چند برابری صادرات، ارزآوری برای کشور، فعال شدن خطوط ترانزیتی مهم، بازیابی نقش ایران در تعاملات با همسایگان و قدرت‌های جهانی، اصلاحات در نظام مالیاتی و پیگیری اصلاحات در نظام بانکی کشور از سمت دولت سیزدهم قابل کتمان نیست.

 

البته این به معنای رفع مشکلات نبوده، اما به‌خوبی سرعت تغییر ریل در حکمرانی کشور را نشان داده و آینده‌ای به مراتب بهتر را نوید می‌دهد. به نظر می‌رسد اکنون که به انتخابات مجلس شورای اسلامی نزدیک می‌شویم آقای ذوالنوری به جای فرار رو به جلو، می‌تواند با ارائه گزارش خدمات چندین سال نمایندگی خود مردم را در ارزیابی میزان موفقیتش در این وظیفه مهم و رساندن مردم از نقطه (الف) به نقطه (ب) یاری دهد.

نظرات بینندگان