arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۸۶۷۴
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۵ - ۱۲ مرداد ۱۴۰۱

واکنش پسکوف به سفر نانسی پلوسی: تنش در منطقه را نمی‌توان دست‌کم گرفت

سخنگوی کرملین امروز (چهارشنبه) گفت، سطح تنش در منطقه آسیا-پاسیفیک به دلیل سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان را نمی‌توان دست‌کم گرفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: سخنگوی کرملین امروز (چهارشنبه) گفت، سطح تنش در منطقه آسیا-پاسیفیک به دلیل سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان را نمی‌توان دست‌کم گرفت.

به گزارش  خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین در واکنش به سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان گفت: ما نمی‌توانیم سطح تنش در منطقه آسیا-پاسیفیک را که در نتیجه سفر نانسی پلوسی به تایوان تحریک شده، دست‌کم بگیریم.

وی ادامه داد: این یک تحریک جدی است. سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان برای حمایت از آزادی و دموکراسی نیست، این یک تحریک محض است.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا که با آغاز تور آسیایی خود به ویژه با سفر به تایوان جنجال به پا کرده، این جزیره خودگردان را بعد از ملاقات با مقام‌های سیاسی آن به مقصد کره‌جنوبی ترک کرد. طبق اعلام دفتر نانسی پلوسی، سفر این مقام عالی‌رتبه آمریکایی از سنگاپور آغاز شد و قرار است شامل سفر به ژاپن، کره‌جنوبی و مالزی باشد.

او در این بین، شامگاه سه‌شنبه وارد تایوان شد؛ جزیره‌ای خودگردان که چین بر سر آن ادعا دارد و این سفر باعث اعتراض شدید پکن شد. شیه فنگ، معاون وزیر خارجه چین در واکنش به سفر پلوسی گفت: این اقدام بسیار انگشت‌نما و مفتضحانه و تبعات آن عمیقا جدی است. چین دست روی دست نخواهد گذاشت. کسانی که با آتش بازی می‌کنند، با آن هلاک خواهند شد. 

نظرات بینندگان